2020. december 16. | 14:36

Családi szabadidő-autóhoz továbbra is a dízelmotor passzol a leginkább, főleg, ha a 48V-os rendszerrel néhány decit spórolni is tudunk.

2020-ban megannyi motorváltozatban kapható a Ford Kuga harmadik generációja, járt már nálunk 1,5 literes benzinmotorral és plug-in hibrid kivitelben is, viszont a 2,0 literes, 48V-os rendszerrel megtámogatott dízelre csak most került sor. Fontos modellnek számít a márka palettájában a Kuga, hiszen a vásárlók többsége a szabadidő-autókra bukik mostanság, a Puma inkább városi, csajos, de nagyon jól vezethető autó, az Európába visszatérő Explorer nem éppen egy olcsó darab, így a Kuga jelenti az arany középutat, hiszen kellően tágas, és a hozzá leginkább illő dízellel még gazdaságos is tud lenni.

ford kuga mhev teszt alapjárat

Sportosra szabott

A megjelenést tekintve semmivel sem lóg ki a divatterepjárók sorából a Ford Kuga, szolid dizájnnal és jó arányokkal rendelkezik. A tesztautó egy ST-Line X felszereltségű autó volt, ami nyilván a fapadoshoz képest sportosabb megjelenést jelent a sötétített üvegekkel, ST-Line spoiler csomaggal, fekete tetősínekkel és a LED-es nappali menetfénnyel ellátott fényszórókkal - efölött már csak az elegáns Vignale kivitel található. Az új Kuga egyébként 10 centivel hosszabb, 4,4 centivel szélesebb és tengelytávban is 2 centis növekedést mutat elődjéhez képest, így papíron nem lehet gond a helykínálatra.

Szellős beltér

Nem csak papíron, de a valóságban is szellős belteret kínál a Kuga, fej- és lábtérből is bőven akad, a csomagtartó alapból 475 literes, a hátsó üléssor tologatásával akár 645 litert, lehajtva azokat pedig 1530 litert is kaphatunk. A Ford belterek gyakorlatilag egy kaptafára készülnek, így a Ford Focus után itt sem ért túl nagy meglepetés, az átlagos anyagok átlagos összeszereltséggel párosulnak. A kormány mögötti, 12,3 colos digitális kijelző gyorsan reagál, ahogyan a központi kijelzőn futón SYNC 3-as rendszer is, igaz, bluetooth kapcsolattal nem tudtam csatlakoztatni a telefonomat, mert elértük a párosítható eszközök számának limitjét, és törölni nem engedett közülük, így maradt a kábeles megoldás.

ford kuga mhev teszt alapjárat

Egyébként a fűthető első-hátsó ülések és ablakok mind jól jöttek a fagyos reggeleken, ahogy a kormányfűtés is. A kulcs nélküli ajtónyitó és indító rendszer szintén praktikus dolog, viszont figyelni kell, mert a lezárást már nem végzi el magától az autó, magunknak kell a kulcs gombjával zárni az ajtókat.

Jól fogyaszt, csak néha leblokkol

A Fordnál a károsanyag-kibocsátási normák szigorítása miatt a jól bevált, 2,0 literes dízelt sem hagyhatták érintetlenül, így egy 48V-os rendszert kapott, 0,48 kWh-s lítiumion akkucsomaggal, és a motorhoz szíjjal csatlakozó 16 lóerős, 50 Nm-rel rendelkező indítógenerátorral. Sokat nem vettem észre a működéséből, csupán annyit, hogy a start/stop rendszer szinte észrevétlenül működött, egyébként pedig besegített a 150 lóerős, 370 Nm-re képes öngyulladós erőforrásnak, ami alapból is tisztességesen mozgatja az 1,6 tonnás autót. A gyári adatok szerinti 5,1 literes vegyes fogyasztás nálam 6,7 literre jött ki többnyire országúton, autópályán használva az autót.

ford kuga mhev teszt alapjárat

A téli időszak beköszöntével minden dízel hangja veszít fényéből, főleg a napi első indításnál. Nos, ez a Kugánál sem volt másként, viszont bemelegedve sem volt túl meggyőző hangja, főleg, amikor kívülről hallgattam, akkor olyan volt, mintha egy kis köbcentis dízellel álltam volna szemben. Menet közben egyébként csendes, 3000 fölé nem érdemes forgatni, mert ott viszont már karcosodik, zajongani kezd a dízel. Az orgánum még csak hagyján, de két alkalommal is vészüzemmódba kapcsolt az autó érthetetlen módon, érezhetően elment a turbónyomás, kivillant a SERVICE felirat. Félrehúzódtam, és a motor újraindítása megoldotta a dolgot - mindenki vonja le a számára elfogadható konzekvenciákat az esetből. 

Egész mozgékony

A ST-Line X felszereltségi csomag csak küllemében támogatja meg a Ford Kugát, futómű terén nem érdemes keresni változtatásokat. Elöl MacPherson, hátul független felfüggesztéssel találkozhatunk (adaptív futómű nem kérhető hozzá), és ha a szegmenst tekintjük, a Kuga egészen jól mozog a magas felépítmény ellenére. Persze sosem lesz egy Ford Focus, vagy egy Mazda6, de a kormány egészen határozott kezet kíván, visszajelzést viszont nem ad. A fék jól adagolható, és a nem éppen pontos váltókar ellenére is fellelhető az autóban némi fun-factor.

ford kuga mhev teszt alapjárat

Ár és összegezve

A Ford Kuga Titanium felszereltségben az 1,5 literes, háromhengeres benzinmotorral 9 345 000 forinttól már megvásárolható, tesztautónk ST-Line X csomagban 11 865 000 forinttól kezdődik, ami a hasonló felszereltséggel megvásárolható, plug-in hibrid hajtáslánchoz képest még mindig kedvezőbb, hiszen azt 15 095 000 forinttól vihetjük haza. A lényeg, hogy a választás lehetősége adott a hajtások terén, bár én azt mondanám, hogy még mindig a dízel passzol leginkább ehhez a méretosztályhoz, ha viszont valaki biztosan tudja, hogy városban fogja használni és hajlandó is szorgosan töltögetni, akkor megéri a plug-in hibridet vagy a sima hibridet választani.

Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X 6MT (2020)

  • Lökettérfogat: 1995 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 150 LE
  • Max. forgatónyomaték: 370 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4629/1883/1666 mm
  • Tengelytáv: 2710 mm
  • Saját tömeg: 1605 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 5,1 l
  • Tesztfogyasztás: 6,7 l
  • CO2 kibocsátás: 113 g/km
  • Végsebesség: 194 km/h
  • 0-100: 9,6 s