Az ideiglenes forgalomkorlátozás kiépítése kedden kezdődik el.
Gigafelújítás kezdődik az M1-es autópályán, a Budapest és Hegyeshalom felé vezető oldalakon összesen 71 pályakilométernyi szakasz újul meg Tatabánya és Budapest között, mindkét irányt érintve. A bruttó több mint 22 milliárd forintos beruházás keretén belül 2019 augusztusától előreláthatóan 2020 novemberéig tartanak majd a felújítási munkák.
Elsőként az autópálya Budapest felé vezető oldalán a 19-es és 31-es kilométerszelvények között, vagyis Biatorbágy és Herceghalom között kezdődik el az ideiglenes forgalomkorlátozás kiépítése 2019. augusztus 6-7. között, majd augusztus 13-15. között folytatódik Bicske és Tatabánya között.
A munkálatok idejére úgynevezett 2+1+1-es terelés kerül kiépítésre, aminek során a munkálatokkal érintett oldalon egy forgalmi sáv lesz járható, és egy forgalmi sáv az autópálya ellentétes oldalára kerül átterelésre. A munkálatok által nem érintett pályaoldalon a teherforgalmat a leállósávra terelik, mellette pedig a haladó sávot a személygépjárművek vehetik igénybe.
A felújítási munkák érintik a zsámbéki pihenőhelyet, illetve a zsámbéki és a sasfészektói csomópontot, ugyanez igaz a Győr felé vezető pályaoldalon a bicskei és a tatabánya-óvárosi csomópontokra, illetve az Óbarok pihenőhelyre.
A hír kapcsán nekem akkor kerekedett ki a szemem, amikor kiderült, hogy a munkák során többek között összesen több mint 280 ezer tonna aszfaltot építenek be a szakemberek. Jó, lehet hogy ez egy ilyen volumenű építkezésnél nem akkora szám, de én akkor is nagyot néztem. A beruházás teljes költsége egyébként meghaladja a bruttó 22,2 milliárd forintot, amelyet a központi költségvetés biztosít. Azért ez sem piskóta.
Ha szeretnél naprakész maradni az autós hírek világában, akkor azzal jársz a legjobban, ha megnézed a legfrissebb hírműsorunkat.