A németek több mint fele örülne a beépített sebességkorlátozásnak

Közzétéve:
2019-03-17, 14:00

A felmérés arra is kitért, mit szólnának a németek, ha az autópályákon 130 km/h-ra korlátoznák a sebességhatárt

Társszerző: Hajdu Balázs

Legyen-e a jövőben beépített sebességkorlátozó az autókban? Ez volt az egyik német autós oldal reprezentatív felmérésének fő kérdése. A válaszadók megközelítőleg 52 százaléka örülne egy ilyen fejlesztésnek. 35 százalékuk nem tudja elképzelni, hogy egy ilyen funkcióval felszerelt autót vásároljon.

A sebességkorlátozótól legtöbben a balesetek számának csökkenését várják (a válaszadók 55%-a), mások pedig környezetvédelmi szempontok miatt üdvözölnék az újítást. Az autópályákra vonatkozó 130 km/h-s sebességhatár bevezetésével viszont a németek többsége nem ért egyet, a felmérésben résztvevők 80%-a ellene voksolt.

száguldó autó

 
A német autóiparban egyelőre ellenállás mutatkozik a kezdeményezéssel kapcsolatban.

„Nem akarunk sebességkorlátozót bevezetni. Számos vizsgálat alátámasztja, hogy ezzel nem javulna a biztonság, valamint nem tennénk sokat a károsanyag-kibocsátás ellen sem” - mondta Bernd Matthes, a VDA (Német Autógyártók Szövetsége) elnöke a Genfi Autószalonon.

2020-tól minden Volvóban lesz beépített sebességkorlátozó

A svéd autógyár a múlt héten jelentette be, hogy 2020-tól minden autójukban megtalálható lesz egy maximum 180 km/h-s sebességet engedélyező berendezés. Ennek hátterében az áll, hogy a Volvo meg van győződve arról, hogy a túl gyors vezetés komolyan veszélyeztetheti a közúti biztonságot, és hogy ez a kockázat önmagában nem csökkenthető.

180 km/h-s limitet vezet be a Volvo

Az általános sebességkorlátozás már nem elegendő a svéd gyártó szerint. A Volvo biztonsági szakértője, Jan Ivarsson szerint a járművezetők nem tudják pontosan belőni a határokat, így a Volvo segíteni kívánja őket a kockázat megfelelő felmérésében. A maximális sebesség korlátozása mellett a svédek elképzelhetőnek tartják, hogy a járművek egy műholdas rendszer segítségével automatikusan lassíthatnak iskolák és kórházak közelében.

A közúti sebességkorlátozást nagyon gyakran hagyják figyelmen kívül, ez pedig súlyos – akár halálos kimenetelű – balesetekhez vezethet. Ezzel együtt a sebesség megszállottjai nem feltétlenül örülnének egy beépített limiter bevezetésének, mondván, ők képesek meghatározni a megfelelő tempót.

Te hogyan vélekedsz erről a lehetőségről?

Forrás:

Kapcsolódó írások

zombi telefon
2019. február 18.
Új országos baleset-megelőzési akció indul, mely az okostelefonozás veszélyeire hívja fel a figyelmet
KRESZ táblák
2016. január 01.
Tudod a kevésbé gyakori táblák jelentését is?
2019. március 04.
A svéd gyártó így próbál véget vetni az ok nélküli száguldozásnak
A Volvo elektromos autókat fog gyártani Kínában
2018. november 02.
A Volvo egyelőre meg nem nevezett típusát Kínában fogják gyártani és 2019-től lehet majd megvásárolni, jelentették be a Shanghai Autószalonon