kedd - 2022. szeptember 27.
13 °C
szórványos felhőzet
alapjarat.hu logo
95 640 Ft
100 688 Ft
D 764 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

Németország elutasítja a belső égésű motorok 2035-ös betiltását

A német közlekedési miniszter szerint komoly potenciál rejlik a megújuló forrásból származó üzemanyagokban. 

Németország visszautasítja az Európai Bizottság azon javaslatát, amely szerint 2035-től betiltanák az új dízel- és benzinmotoros autók értékesítését. Ezt a német közlekedési miniszter, Volker Wissing jelentette ki, aki nemrégiben egy informális találkozón egyeztetett más európai országok minisztereivel.

Wissing elmondta, 2035-öt követően fenn kívánják tartani a belső égésű motoros járművek értékesítésének lehetőségét. Mindezt egy rendkívül fontos kitétellel, mégpedig abban az esetben, ha ezek az autók kizárólag szintetikus üzemanyagokat használnak.

BMW motorok a gyártósoron

A szintetikus üzemanyagok kompatibilisek a hagyományos járművekkel, így az elkövetkező években továbbra is használni lehetne őket, emellett pedig a károsanyag-kibocsátásuk is számottevően alacsonyabb lenne. A német miniszter ezért biztos abban, hogy ez lehet a megoldás arra, hogy az autók ne fosszilis üzemanyagokat elégetve közlekedjenek.

A miniszter kihangsúlyozta, a jövőben nem alapozhatunk kizárólag az elektromos vagy hidrogénhajtású technológiára, és függetlennek kell maradnunk technológiai szempontból. Ezen kívül hozzátette, mivel jelenleg még nem elég nagy a villanyautók aránya, ezért minél több ember számára kell elérhetővé tenni őket. 

Az Audi a napokban jelentette be, hogy V6-os dízelmotorjai mostantól megújuló forrásból származó üzemanyagokkal, hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is működhetnek. Ennek köszönhetően ezen motorok CO2-kibocsátása akár 70-95 százalékkal is csökkenthető. Ez jelenleg egy köztes megoldásnak tekinthető a karbonsemlegesség felé vezető úton. 

Audi V6
Audi V6 TDI

Roberto Cingolani, az ökológiai átalakulásért felelős olasz miniszter nemrég úgy nyilatkozott, hogy a jövő nem lehet kizárólag tisztán elektromos. Meglátása szerint a szén-dioxod-kibocsátás érdekében sokkal inkább az ultramodern hibridek legújabb generációjára kellene összpontosítani még akkor is, ha ez összességében korlátozná a járművek teljesítményét.

Tavaly szeptemberben Olaszország bejelentette, hogy tárgyalásokat folytat az Európai Bizottsággal arra vonatkozóan, hogy az olasz szuperautó-gyártók mentességet kaphassanak a tilalom alól. A belső égésű motoros új autók értékesítésének 2035-ös betiltása Európában egyelőre még csak a javaslat stádiumában tart, amely egy hosszú jóváhagyási folyamatnak és az EU-s tagállamok elfogadásának függvénye.

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!