A Nissan hónapok óta leállította a gyártást az országban, ezért úgy döntött, inkább kivonul.
A Nissan Manufacturing Russia az állami kézben levő NAMI autófejlesztési technológiákkal foglalkozó vállalathoz fog kerülni, de a japán gyártó hat éven belül visszavásárolhatja, bár még nem tudni, milyen áron. A megállapodás részét képezi a Nissan szentpétervári gyára és annak kutatórészlege, valamint a moszkvai üzleti és marketingközpont.
A japán gyártó még márciusban függesztette fel a gyártást Szentpéterváron, miután az alkatrészellátás akadozni kezdett. A Nissan szóvivője szerint az elmúlt fél évben csak figyelték a helyzet alakulását, de miután világossá vált, hogy nem fog visszaállni a szokott rend, a cég úgy döntött, kivonulnak az országból. A Nissan partnermárkája a térségben, a Mitsubishi is a kivonulást fontolgatja, viszont egy szóvivő azt állítja, nincs még végleges döntés ezzel kapcsolatban.
A Nissan kilépése hasonló a Renault májusi kivonulásához, amikor is a francia márka eladta az orosz AvtoVAZ nevű gyártóhoz tartozó részvényeit egy orosz befektetőnek, mindössze egyetlen rubelért.
Az orosz ipari- és kereskedelmi miniszter, Denis Manturov hatalmas fejlődésként címezte a Nissan orosz tulajdonainak megvásárlását, tekintve, hogy tavaly a márka 53 ezer új gépjárművet adott el az országban.
A Nissan kilépése közvetlenül köthető a Renault-hoz, mivel a két cég hétfőn tárgyalt partnerségükről és a Nissan lehetséges befektetéséről egy új Renault-elektromos autó fejlesztésébe. Emellett szó esett arról, hogy a Nissan felvásárolná a Renault néhány vezetői részvényét.