2019. szeptember 09. | 13:49

Ingyenes show a Hungaroringen, rendes, hallható GT3-as autókkal az élen

Erős zivatarokkal indult a Blancpain GT World Challenge Europe szezonzáró hétvégéje a Hungaroringen. A KTM X-Bow Battle szabadedzésével kezdődött a pálya aznapi felgumizása, a mezőnyben két magyarral, Vida Jánossal és Walter Csabával, akiket legtöbben a Laptimingból ismerhettek. Őket a Formula Renault Eurocup, köztük Fernando Alonso csapata, az FA Racing, majd a Blancpain GT időmérő edzése követte. Az ebédszünet előtt még az FFSA F4 bajnokság fiatal, többnyire francia tehetségei feszülhettek egymásnak, ezt és a délutáni F4 versenyt is a 4. kör után a piros zászló lengetése szakította meg, ahogyan a Renault Euro Cupot is.

A GT3-as autók 15:15-kor elrajtoltak, az eső pont a verseny kezdetekor abbamaradt. Az első helyről Raffaele Marciello és Vincent Abril párosa startolt köszönhetően 1:42:994-es időnek és a Mercedes-AMG GT3-nak. Őket a Lamborghini Huracánnal versenyző Mirko Bortolotti és Christian Engelhart követte 1:43:086-tal, a harmadik helyről pedig az Ezequiel Perez Companc - Dries Vanthoor indulhatott az Audi R8 LMS GT3-mal, 1:43:154-es idővel. Az pole pozíciót megőrizte a verseny végéig a Marciello-Abril páros, szintén Mercedes-AMG-val a második helyezett a Stolz-Engel duó lett, a harmadik helyet pedig a Bortolotti-Engelhart húzta be a Lamborghinivel.

A vasárnapi napon sem találkozhattunk napsütéssel, de legalább az eső sem bonyolította a dolgokat. X-Bow Battle és Formula Renault Eurocup időmérő edzésekkel kezdődött a hétvége zárónapja, majd az FFSA F4 és ismét a tető nélküli KTM-ek gurultak ki a pályára az ebédszünet előtt, Walter Csabi a 4. helyen végzett, már nem először a hétvégén. A GT3-as autók délutáni, 2. versenyénél ismét a Mercedes-AMG színeiben Abril indult első helyről, Engelhart a másodikról, Vanthoor az Audival pedig a harmadik pozícióból. Perel az repülőrajt után keréktörést szenvedett, safety car kezdte el vezetni az autókat egészen az 51. percig. Abril stabilan tartotta első helyét, így az pilóták cseréje után Marciellonak sem volt nehéz dolga, hiszen több mint 10 másodperces előnyben volt. Meg is tartotta előnyét a verseny végéig, így ismét a Marciello-Abril páros diadalmaskodott, mögöttük Bortolotti-Engelhart, a harmadik helyen pedig a Stolz-Engel páros ért célba. Azzal, hogy Mapelli a negyedik helyen ért célba az Orange1 FFF Racing Lamborghini színeiben, a szintén olasz Caldarellivel osztozhatott a bajnoki címen.

Helyszíni tudósítás, fotók: Erős Márk, Háfra Zsolt