2019. november 11. | 15:40

Az új BMW M2 CS műszaki alapjaira épül a sorozatgyártás-közeli versenyautó.

A bajorok nem is olyan rég rántották le a leplet a BMW M2 CS-ről, most viszont megérkezett az M2 CS Racing, mely versenyautóval a sportág berkein belül megfizethető belépőt kínálnak azon pilótáknak, csapatoknak, akik belekóstolnának a pályaversenyzésbe is.

Az M2 CS műszaki alapjait és a BMW M4 GT4-es versenyautóval megszerzett tapasztalatokat ötvözték tehát. Az M2 CS Racing 95 000 euróról indul Németországban. 3,0 literes, sorhatos benzinmotor található benne, ami a versenyosztály szabályai szerint 280 lóerő és 365 lóerőt között állítható, a csúcs forgatónyomaték 550 Nm, amelyet egy hétfokozatú, motorsport-szoftverrel optimalizált duplakuplungos automataváltó továbbít a kerekek felé. A motorvezérlőelektronika az M4 GT4-ből érkezett, a fedélzeten található motorsport-specifikus blokkolásgátló és menetstabilizáló, alapfelszereltségnek számít az önálló hűtésű, mechanikus Drexler differenciálmű és a típus-specifikus kardántengely, a tető pedig a sorozatgyártásban kínált modellváltozathoz hasonlóan szénszálból készül.

A futómű három fokozatban állítható versenysport-stabilizátorokkal, ZF Sachs motorsport-lengéscsillapítókkal, háromállású sportrugókkal és spéci kormányösszekötőkkel van ellátva. Az alumíniumból készült, 18 colos keréktárcsákon Michelin slick 27/65-18 S9L gumiabroncsok feszülnek, ezek mögött a hatdugattyús Alcon féknyergek elöl, hátul négydugattyús megoldással fékezik a 380 milliméteres tárcsákat. A beltérben légkondicionáló, Sabelt Taurus XL kagylóülések, Schrith hatpontos biztonsági övek, IM MXG 1.2 Racing Dash műszerfal található, opcionálisan Recaro P 1300 GT versenyülések, Race taxi ülés és ivórendszer is kérhető hozzá.

A BMW M2 CS Racing bemutatkozását hosszas tesztidőszak előzte meg a franciaországi Miramas és a portugáliai Portimão versenypályáit megjárva első ízben a Nürburgringen megrendezett VLN Endurance Championship ötödik futamán tűnt fel. 2020 közepén kezdhetik meg a kiszállítást az ügyfeleknek, de már dolgoznak a teljesítményfokozó csomagon, amely 450 lóerőt tudhat.