1981-ben a 924 Carerra GTS volt a legdrágább autó, amelyet a Porsche addig gyártott. A homologizált modellből csak 50 készült. További kilenc prototípus épült, amelyek közül Röhrl versenyautója az ötödik volt. A modell 247 lóerővel indult, de a szezon közben ezt továbbfejlesztve nyertek ki belőle még több erőt. Számos különleges tulajdonsággal bírt, többek között üvegszálas bevonatokat kaptak a hajtáslánc egyes elemei, valamint a 928-ból is emeltek át alkatrészt bele.

a felújított Porsche 924 Carrera GTS raliautó szemből

A versenyautó még a ’81-es szezonban juttatta el a német raliversenyzőt négy győzelemhez, habár pont ez az év volt két világbajnoki cím között, amikor csak második lett az összetett tabellán.

a felújított Porsche 924 Carrera GTS rallyautó szemből menet közben

A felújítást a Porsche vállalta és nem is végeztek rossz munkát. Az autó szíve akárcsak 40 éve, most is a Volkswagen EA831-es motor, amely egy négyhengeres, 2,0 literes blokk.

„Óriási meglepetés volt ez számomra. 40 éve szálltam ki ebből az autóból utoljára, és azóta sem ültem be újra. Számomra ez egy időutazás volt. Azonnal 40 évvel fiatalabbnak érzem magam” - mondta Röhrl nyilatkozatában.

a felújított Porsche 924 Carrera GTS raliautó belülről

A versenyautó kilométer-számlálója mindössze 10 371 km-t mutat, de ehhez hozzá kell tenni azt is, hogy azért ezeket a gépeket keményen hajtották annak idején.

A Porsche elmondása szerint cserélték az kopó alkatrészeket, az alváz néhány elemét és az üzemanyag-ellátó rendszert. Újjáépítették és megtartották az olyan részeket, mint az eredeti féknyergek. A Pirelli pedig leszállított hozzá egy 255/55-R15 méretű gumiabroncsot az eredeti futófelület mintájával.