A Ferrari egyfajta előrehozott 50. évfordulós ajándéka az F50-es modell volt. Az autó stílusához a Ferrari Mythos koncepció szolgáltatta az alapot, a tervezésben a legendás Pininfarina szakemberei is részt vettek. Az F40-es modellel ellentétben az F50-es egy 4,7 literes V12-es szívómotorral lett felszerelve, mely 512 lóerős teljesítményre és 470 Nm nyomaték leadására képes.

Az olasz gyártó tesztpályáján az F50 4 másodperccel volt gyorsabb az F40-nél. A belső teret abszolút minimalista stílus jellemzi. A műszerfal gyakorlatilag egy karbonszálas panel volt, három ventilátorral. Fűtés ugyan volt az autóban, de a rádió és a légkondi nem tartozott az alapfelszereltséghez.

Tavaly januárban került aukcióra egy F50-es modell, melyet többek között a Ferrari F1-es pilótái, Niki Lauda, Gerhard Berger és Jean Alesi is vezettek. Május második felében az amerikai Amelia Island eseményén ismét elárvereznek egyet. A szóban forgó autó a 103992 alvázszámot viseli. Az amerikai piacra 55 példány készült, összesen pedig 349 F50-es gördült le a gyártósorról.

Az aukció tárgya 1995. december 15-én hagyta el Maranellót, ahonnan egyenesen New Jersey államba szállították. A vevőt Benny Caiolának hívták, aki történetesen Horacio Pagani barátja volt. Caiola 2011-ben vált meg az autótól, 15 év alatt csupán 6400 kilométert tett meg vele. Ezt követően egy texasi gyűjtő vásárolta meg, aki további 1700 kilométert tett az órába. Az F50-es motorja ekkor esett át egy komolyabb bantartáson, melynek keretében új tömítéseket, szíjakat és kopó alkatrészeket kapott. A beavatkozást eredeti számlák igazolják.

A különleges értékkel bíró Ferrari F50 rekordot jelentő összegért kelhet el az Amelia Island aukcióján. A becslések szerint a vételár 3,4 és 3,75 millió dollár között lehet, ami forintba átszámítva meghaladja az 1 milliárdot.