2020. szeptember 08. | 15:30

A japán márka a franciák segítségét kérte.

A 2019-es év elején egy nehezebb idő kezdődött a Renault–Nissan–Mitsubishi szövetségben. A három vállalatot egyetlen ember, a brazil származású Carlos Ghosn fogta össze, aki 2001-ben lett a vezérigazgatója a Nissan márkának. Neki tulajdonítják azt, hogy valamelyest sikerült kikerülnie a vállalatnak a pénzügyi válságból. 2005-től lett a Renault első embere, majd 2016-tól a Mitsubishi vezérigazgatója is. Így állt össze a három nagyvállalat szövetsége, ami 2019-ben válságba került, amikor Ghosnt hűtlen kezelés vádjával letartóztattak és menesztettek pozíciójából.

Az együttműködés továbbra is megvan a márkák között, aminek egyik eredménye a most bejelentett döntés is, miszerint a jövőben az úgynevezett „vezető-követő” stratégiára alapozva fognak kooperálni. Ennek értelmében, bizonyos dolgokban az lesz a vezető, aki az adott pozícióban előnyösebb helyzetben van.

Ashwani Gupta, a Nisszan operatív vezetője beszélt arról, hogy a Micra következő generációjával a Renault-t fogja követni, akit arra kérnek, hogy fejlesszék ki és gyártsák a típust.

A Micra egyébként a JATO Dynamics adatai szerint 2020 első félévét tekintve a 15. helyen szerepelt az eladási listákon, azon belül is a kisautó kategóriában. Egészen pontosan mindössze 18 154 darabot adtak el belőle, ami körülbelül 50 százalékos esést jelent 2019-hez képest. A típus legjobb éve 2017 volt, amikor 86 489 darab fogyott belőle. A Renault Clio jellemzően vezeti a szegmensét Magyarországon is.

A vezető azt is elmondta, hogy a híresztelésekkel ellentétben nem fogják bezárni a sunderlandi gyárukat, amely a termelés nagy részét kiteszi. Viszont azt is kiemelte, hogy a zuhanást követően luxus lenne két gyárat üzemeltetni, így lehet megérteni a barcelonai gyárbezárás okát.

Egyébként Nissan Micra modelleket már jelenleg is gyártanak Renault gyárban, méghozzá a Párizshoz közel elhelyezkedő Flins ad helyet a termelésnek. Az üzemet azonban 2024-ben újrahasznosító létesítménnyé alakítják át.