2020. október 16. | 11:21

A problémát egy idegen anyag jelenléte okozhatta, ami az akkumulátorba juthatott a gyártás folyamatában.

Ahogy növekszik az elektromos autók és a hibrid rendszerek népszerűsége, úgy jönnek ki a nagyobb volumenű sorozatgyártást követően a rendszerek gyerekbetegségei. Nemrég a Hyundai hívott vissza több mint 50 ezer modellt tűzesetek miatt. Most pedig a BMW 26 700 plug-in hibridet rendel vissza az akkumulátor problémái miatt, ami több szériát is érinthet, többek közt az BMW X1, X2, X3, az X5, valamint a kettes szériából az Active Tourer, a hármas, az ötös és a hetes szériából is lesznek érintett modellek. De az i8 Coupe is és a Roadster kiviteleit is ide lehet sorolni. A visszahívás a 2020 január 20-a és szeptember 18-a között gyártott példányokra vonatkozik egyébként.

A német márkának jelenleg kettő akkubeszállítója van, a CATL és a Samsung SDI. Természetesen nagy kérdés, hogy vajon ezeknél a cégeknél vagy magánál a BMW-nél keresendő a hiba forrása. Az biztos, hogy a BMW szóvivője kijelentette, hogy a hiba nem globális, hanem országspecifikus, tehát a fent említett szériák nem minden eleme hibás. A kiszállítást leállították, viszont a németországi autópiacon 5300 érintett autóból 1800-at már leszállítottak.

Az akkuprobléma akkor merülhet fel, ha teljesen feltöltik az autót, így a visszahívás mellett arra kérte a német gyártó az ügyfeleit, hogy ne töltsék az akkukat. Mindennek oka pedig az lehet, hogy a mérnökök eltéréseket találtak az akkumulátor gyártási folyamatában. Információk szerint idegen szennyeződéseket zárhattak az egységekbe, amelyek rövidzárlatot tudnak okozni, ez pedig könnyen alakulhat tűzveszélyessé.

A megoldás valószínűleg hónap végére lehet meg, habár a BMW még nem adott meg konkrét határidőket a problémák megoldására. Arról egyelőre nincsenek pontos információk, hogy a Magyarországra szállított példányokat érintheti-e a visszahívási akció. Érdemes a márkakereskedéseknél információt szerezni.