Repedések jelentkeztek a felújított orosz metrókocsik alján

Kiss Márton újságíró
Közzétéve:
2020-05-21, 09:10

Újabb sorozathiba jelentkezett a 3-as vonalon közlekedő szerelvényeken.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) és a Metróért Egyesület beszámolója szerint a felújított orosz metrókocsik üzemben tartásával (ha úgy tetszik, karbantartásával) foglalkozó szerelők konstrukciós jellegű hibára lettek figyelmesek.

Felújított orosz metrókocsi hátulról fotózva
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

A 3-as vonalon közlekedő kocsik alján egy körülbelül hűtőszekrény méretű, mázsás szerkezet, az úgynevezett segédüzemi átalakító (inverter) található. Mint kiderült, a gyártó Metrovagonmas vékonyka konzolos tartókra szerelte fel a szerelvények áramellátását biztosító dobozokat, de ez eddig nem tűnt fel senkinek a vastagon ráfújt alvázvédő miatt. Ezen felül az is probléma, hogy repedések jelentkeztek az invertert az alvázhoz rögzítő gyenge füleknél. A Népszava szerint 37 szerelvényből 18-nál már látszanak a tartófüleken a repedés jelei.

Repedések egy orosz metrókocsi alján
Forrás: Tüttő Kata főpolgármester-helyettes Facebook-oldala

„Mondani sem kell mekkora balesetet tudna okozni, ha egy ilyen szekrény leszakadna egy kocsi aljáról menet közben” – jegyezte meg a VEKE.

Egyértelmű tehát, hogy a rögzítő füleket újra kell tervezni és cserélni. A BKV szerelői ideiglenes megoldásként drótkötéllel kötözik oda a szekrényeket a kocsik aljához a pályára történő leesés és az abból adódó kisiklás elkerülése érdekében. A szerelőknek azért kellett ehhez a kényszermegoldáshoz folyamodniuk, mert a járványhelyzet miatt az orosz Metrovagonmas szakemberei hazamentek Moszkvába, az ő segítségükre így per pillanat nem lehet számítani.

Drótkötéllel biztosított készülékszekrények a 2K járműveken
Drótkötéllel biztosított készülékszekrények a 2K járműveken (Fotó: Gy.Németh Erzsébet)

Az orosz cég néhány órája eljuttatott egy levelet az Index szerkesztőségébe, amelyben azt állítja, hogy az utasok biztonsága nincs veszélyben. A vállalat hangsúlyozta, hogy egy speciális bizottság azonnal elkezdte vizsgálni azokat az elemeket, amelyek a problémát okozták. Az üzem felelősségi körével kapcsolatos minden szükséges munka a szerződésnek megfelelő garancia részeként lesz elvégezve az oroszok állítása szerint.

Korábban komoly rozsdásodási problémákkal küzdöttek a felújított szerelvények, 2017-ben pedig ajtóhibák miatt kellett kivonni a kocsikat a forgalomból. A Metrovagonmas 219,1 millió euróért (69 milliárd forint) végezte el a 40 éves szerelvények felújítását.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Index

Népszava

Facebook

Kapcsolódó írások

Budapesti dugó
2019. április 16.
A Budapesti Mobilitási Terv sok egyéb projekt mellett mindhárom verziója számol azzal, hogy bevezetésre fog kerülni a dugódíj a fővárosban
szmog az Erzsébet híd felett Budapesten
2019. május 30.
Az Euro 5-ös dízeleket is korlátozzák majd a szmogriadó alatt  

További hírek