2020. május 21. | 11:10

Újabb sorozathiba jelentkezett a 3-as vonalon közlekedő szerelvényeken.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) és a Metróért Egyesület beszámolója szerint a felújított orosz metrókocsik üzemben tartásával (ha úgy tetszik, karbantartásával) foglalkozó szerelők konstrukciós jellegű hibára lettek figyelmesek.

A 3-as vonalon közlekedő kocsik alján egy körülbelül hűtőszekrény méretű, mázsás szerkezet, az úgynevezett segédüzemi átalakító (inverter) található. Mint kiderült, a gyártó Metrovagonmas vékonyka konzolos tartókra szerelte fel a szerelvények áramellátását biztosító dobozokat, de ez eddig nem tűnt fel senkinek a vastagon ráfújt alvázvédő miatt. Ezen felül az is probléma, hogy repedések jelentkeztek az invertert az alvázhoz rögzítő gyenge füleknél. A Népszava szerint 37 szerelvényből 18-nál már látszanak a tartófüleken a repedés jelei.

„Mondani sem kell mekkora balesetet tudna okozni, ha egy ilyen szekrény leszakadna egy kocsi aljáról menet közben” – jegyezte meg a VEKE.

Egyértelmű tehát, hogy a rögzítő füleket újra kell tervezni és cserélni. A BKV szerelői ideiglenes megoldásként drótkötéllel kötözik oda a szekrényeket a kocsik aljához a pályára történő leesés és az abból adódó kisiklás elkerülése érdekében. A szerelőknek azért kellett ehhez a kényszermegoldáshoz folyamodniuk, mert a járványhelyzet miatt az orosz Metrovagonmas szakemberei hazamentek Moszkvába, az ő segítségükre így per pillanat nem lehet számítani.

Az orosz cég néhány órája eljuttatott egy levelet az Index szerkesztőségébe, amelyben azt állítja, hogy az utasok biztonsága nincs veszélyben. A vállalat hangsúlyozta, hogy egy speciális bizottság azonnal elkezdte vizsgálni azokat az elemeket, amelyek a problémát okozták. Az üzem felelősségi körével kapcsolatos minden szükséges munka a szerződésnek megfelelő garancia részeként lesz elvégezve az oroszok állítása szerint.

Korábban komoly rozsdásodási problémákkal küzdöttek a felújított szerelvények, 2017-ben pedig ajtóhibák miatt kellett kivonni a kocsikat a forgalomból. A Metrovagonmas 219,1 millió euróért (69 milliárd forint) végezte el a 40 éves szerelvények felújítását.

Index

Népszava

Facebook