Még a tisztán elektromos meghajtású autók népszerűsítésekor is kötelező a környezetvédelem fontosságára felhívni a figyelmet.
A francia kormány rábólintott arra a tervezetre, amely kimondja, hogy az autógyártóknak sétálásra, kerékpározásra vagy éppen a tömegközlekedés használatára kell buzdítaniuk a fogyasztókat a saját termékük reklámozása közben.
A Le Monde úgy tudja, hogy a francia autóreklámoknak a következő üzenetek közül egyet minimum tartalmazniuk kell a rádión kívül szóba jöhető hirdetési platformokon (tévé, újság, közösségi média stb.):
- „Rövidebb utakhoz válassza a gyaloglást vagy kerékpározást!”,
- „Vegye igénybe a tömegközlekedést munkába járáskor!”
- „Fontolja meg a telekocsi használatát!”.
A megjelenített üzeneten felül a #SeDeplacerMoinsPolluer hashtaget is fel kell tüntetni a hirdetésekben, amely magyarra fordítva nagyjából azt jelenti, hogy „mozogj és szennyezz kevesebbet”. Arról nincs hír, hogy a hirdetésekben hol és mekkora betűmérettel kell elhelyezni ezeket a szövegeket, ha ezen a téren szabad kezet kapnak a hirdetők, akkor lehet elrejtik őket azokon a részeken, amikre kevésbé fókuszál az ember szeme.
Azok, akik nem tesznek eleget a francia kormány óhajának, akár 50 ezer eurós (aktuális árfolyamon 18,4 millió forintos) pénzbírságban is részesülhetnek. Egy másik szabály szerint 2028-tól az autóreklámokban nem lehet feltüntetni olyan járműveket, amelyek kilométerenként 123 grammnál nagyobb CO2 mennyiséget bocsátanak ki, írja a HVG.
Az autógyártók már jelezték, hogy észben tartják az új reklámtörvényt, közben viszont kritizálták azt. Lionel French Keogh, a Hyundai francia részlegének vezérigazgatója felhívta a figyelmet arra, hogy a tisztán elektromos autók esetében is hangsúlyozni kell a környezetvédelem fontosságát, amit nagyon furcsállnak a cégek.