2020. március 06. | 16:21

Borzasztóan jól sikerült a Toyota méregzsákja, meg is kérik az árát…

Először is: fú, de meghajtanám! Másodszor pedig, a Toyota ismét alkotott, a GR Yaris hothatchre már megkezdődött az előrendelések felvétele! A vásárlók egy adott piacon regisztrációval fejezhetik ki érdeklődésüket az új modell iránt, de az is jó alternatíva lehet, ha a Toyota saját hivatalos weboldalán szörfölnek.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Na és az árak… a szaftos anyagiak. Németországban az árak meglehetősen magasról indulnak, ugyanis 33 200 euró az alap, ami nagyjából 11 130 000 forinttal megegyező összeg. Ez azt jelenti, hogy a GR Yarisért mindössze 2 000 euróval (kb. 670 000 forint) kérnek kevesebbet, mint a nála nagyobb és erőteljesebb Renault Megane RS-ért és nagyjából 3 000 (kb. 1 millió forint) euróval kerül kevesebbe, mint a BMW 3-as sorozatának alapkivitele.

Mi a helyzet az Egyesült Királyságban? Az angolok 29 995 fontért (kb. 11 550 000 forint) kínálják az alapmodellt, míg a felszereltebb GR Yaris Circuit Pack-ért alaphangon 33 495 fontot (kb. 12 880 000 forint) kell fizetni. Amerika ismét szomorkodhat, hiszen többek közt sem a GTD Mk8-as Golfból, sem a GR Yarisból nem jut nekik, nem tudják miből maradnak ki!

A Toyota új mini izommodellje Németországban többféle feláras opcióval megvásárolható, ebbe bele értendők a Circuit és a Convenience csomagok is. Az előbbi alatt egy részlegesen önzáró, Torsen difi van, a futóművet nagy teljesítményhez hangolták. 18 colos kerekeket raktak a GR Yaris alá, 225/40-es abroncsmérettel, a Pilot Sport 4S abroncsokat pedig természetesen a jó öreg Michelin szolgáltatta.

Ez volt tehát a Circuit pakk részletezése, és mondanám, hogy most következik a Convenience csomag, de sajnos a gyártó az izgalmak fokozása érdekében még nem tett erről közzé információt.

A jármű fejlesztésekor a mérnökök rally alapokra hagyatkozva egy 1,6 literes, háromhengeres turbómotort helyeztek a motortérbe gondolván, hogy a 257 lóerőt és 360 newtonméter forgatónyomatékot leadó egység kielégítő mosolyt csalhat végeredményként a sofőrök arcára. Az erőátvitelben egy hatfokozatú manuális váltó segít, de nem szabad megfeledkezni az összkerékhajtásról sem!

A Toyota mérései szerint nulláról kevesebb, mint 5,5 másodperc alatt van százon a kisautó, amelynek végsebességét elektronikusan 230 km/h-ra korlátozták.

GR Yaris ide vagy oda, mi nemrég teszteltük a vadonatúj, A90-es kódnevet viselő GR Suprát! Amíg meg nem érkezik hozzánk is az újabb csoda, jó hangolódást kívánok rá az általunk készített tesztvideóval! Ha tetszett, dobj rá egy lájkot!

Ha kíváncsi vagy, hogy vélekedik maga Fernando Alonso az újoncról, olvasd el erről szóló cikkünket is, de a videó megnézését se hagyd ki!