2020. február 06. | 15:10

Nagyon vártam már a Toyota GR Yaris-t, amellyel most Fernando Alonso tett meg néhány kört a nedves Estorilban található versenypályán.

Egy különleges portugáliai média rendezvényen Alonsót kellemesen meglepte az új japán zsebrakéta teljesítménye ezen kevésbé ideális körülmények között. Az új Toyota GR Yarist, amely életünkben a rali homologizáció visszatérését jelzi, egy turbóval ellátott 1,6 literes, háromhengeres benzinmotor hajtja. Ez 257 lóerő és 360 Nm nyomaték leadására képes, az erőt pedig egy hatfokozatú kézi sebességváltó viszi át az új összkerékhajtású rendszerre, melyhez opcionálisan kérhető sperrdifi is.

Egyébként három vezetési mód létezik: a Normál 60:40 arányban elmozdítja első és a hátsó rész közötti egyensúlyt, a Sport opciónál ez 30:70, míg a Track mód esetén ez 50:50. A gyártó állítása szerint az új GR Yaris kevesebb mint 5,5 másodperc alatt teljesíti a 0-100 sprintet, maximális sebessége pedig 230 km/óra.

„Ez az autó tökéletesen kombinálja a sportos és jó teljesítményt. Egy nagyon sportos autó, amellyel nap mint nap közlekedhetsz és felülmúlja a várakozásaidat minden sebességváltásnál, minden egyes fékezési pontnál és kanyarvételnél. Jobb, mint gondolnád. Nem csak az erő és a stabilitás, de számomra a fékek is nagyon komoly meglepetést okoztak az első pár kör után”- mondta a kétszeres F1-es világbajnok, Fernando Alonso.

Az új Toyota GR Yaris idén már rendelhető lesz Európában, az árakra vonatkozó részleteket pedig később jelentik be.