2023. december 07. | 18:33

Elegáns márkacsoport elegáns helyen tartott évértékelőt. A Szépművészeti Múzeumban vallott színt a Porsche Hungaria vezetősége.

Szokásához híven tárgyév vége előtt köszönte meg kollégái és a sajtó munkáját a Porsche Hungaria. A cégnél idén nagy változások voltak a vezetőséget illetően, első ízben a 2023 júniusában ügyvezető igazgatóként (back office, pénzügyi területek, aftersales és alkatrészközpont felelőse) csatlakozott Brigitte Auernigg mondott a Porsche Hungaria anyacégével kapcsolatban pár információt.

Bár a Porsche Holding Salzburg még nem zárt évet, kiderült, hogy 2022-ben az előző éves eredményekhez képest szerényebb eladási számokat tudtak elérni: 674 800 db-ról 656 200-ra csökkent az új autók eladási volumene, miközben a márkacsoport szintén fontosnak tartott területén, a Das WeltAuto nevével fémjelzett használt piacon az értékesítési számok ugyancsak mérséklődést mutattak a 213 100-ról 189 700 darabra eséssel.

Ezek ellenére a Porsche Holding bevétele 24,2-ről 25,8 milliárd euróra nőtt, az alkalmazottak száma 900-zal 34 900-ra emelkedett. Az értékesítési pontok enyhe emelkedést mutattak ’21-ről ’22-re: 525 után 531 helyen lehetett a márkacsoport autóival találkozni.

Ezt követően a november 22-én ügyvezetői igazgatóként csatlakozó (az értékesítési- és marketing területekért felelős) Wachtler Tamás mondott pár számot a hazai helyzetről. Nem ért ugyan véget az üzleti év, ezért pontos számok nincsenek, de 16-17%-os növekedést prognosztizálnak az új autók eladását tekintve a tavalyi évhez képest, de nagyjából 20%-kal rosszabbat a Covid előtti időkhöz viszonyítva.

Összességében 130 ezer újonnan eladott autóra számítanak Magyarországon, melynek körülbelül 50%-a SUV (divatterepjáró) kategóriába sorolható. Az elektromos autók és a konnektoros hibridek kezdenek egyre meghatározóbbá válni, de még mindig csak 5% körüli részesedéssel bírnak – bár a 2019-ben mért alig több mint 1%-hoz képest ez is szignifikáns emelkedés.

Házon belül büszkék a piacvezető szerepre a 2023 november végéig mért 20,9%-os részesedéssel, ami csak a személyautókat nézve 23,1%. Ebből csak a Skoda 10,1%-kal toronymagasan a legsikeresebb márkája a konszernnek idehaza, amiben a legnagyobb szerepet az Octavia – idén több mint 5 ezer példányos eladással – veszi ki.

A 2023-ban bemutatott 11 új modell nem rossz szám, de jövőre ennek a dupláját, 23-at terveznek elhozni a közönségnek – érdekes módon ezek közül 10db Audi, 6 Skoda, 5 Volkswagen és csupán 2 Cupra. A használt kocsiknál a Das WeltAuto értékesítési száma hatezer darab körülire várható.

Végezetül megtudtuk, hogy az 1990-ben alapított Porsche Hungaria fennállása óta 850 ezer átadott autónál jár már (idén gazdára talált az ötvenezredik új Audi is), ami egy hihetetlen szám, persze nem csak nyers autóértékesítésből tartja fenn magát az importőr, hanem egy igazi vállalatcsoport épült már köré: a Porsche Ingatlankezelő, a Porsche Pénzügyi Csoport, a Europcar autókölcsönző és egy alkatrészellátást végző logisztikai központ is segít profitot termelni.

Kőrössy Balázs / Alapjárat