2022. május 24. | 10:54

Az autógyártót azzal vádolják, hogy a reklámfilm szövegét egy ismert bloggertől nyúlta le.

Az Audi kínai vegyesvállalata, a FAW-Volkswagen Sales elnézést kért az egyik hirdetése miatt, ugyanis a reklámban szereplő szöveg állítólagosan szerzői jogokat sért. A cég közölte, hogy eltávolítja a videókat a vállalat összes felületéről.

A Volkswagen, az Audi és a kínai FAW-csoport együttműködésével létrejött cég közleményéből kiderül, hogy a kérdéses reklámfilmet az M&C Saatchi készítette. A közlemény szerint az Audi arra utasította a Saatchit, hogy a lehető leghamarabb foglalkozzon az esetleges szerzői jogsértés kérdésével.

Audi logó
Kép: Depositphotos

A People's Daily, a kínai kommunista párt kiadványa figyelmeztette az Audit az eset lehetséges következményeire. Az autógyártó imázsa és megítélése óriási presztízsveszteséget szenvedhet Kínában, ezen túlmenően pedig jogi felelősségre vonásra is számíthat, amennyiben bebizonyosodik, hogy a hirdetés szövege valóban plagizált egy egy évvel ezelőtt online közzétett videót, amelyben egy ismert blogger által írt vers hangzik el.

A People’s Daily közzétett egy videót is, amelyben az Audi reklámját hasonlította össze az egy évvel korábban megjelent videóval. Ezek alapján a két videó szövege azonosnak tűnt. A kínai hatóságok megkezdték az eset kivizsgálását.

Nyitókép: Depositphotos