2022. május 03. | 12:21

Az igazgatótanács először nem támogatta teljes mellszélességgel az ügyet, ám az F1 marketingértéke megfelelő meggyőzőerővel hatott.

Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója megerősítette, hogy a vállalat két prémiummárkája, az Audi és a Porsche a jövőben szerepet vállal a Forma-1-ben. A német vállalat igazgatótanácsa először megosztott volt a kérdést illetően, ám az F1 marketingértéke meggyőzte a döntéshozókat.

„Mindkét prémiummárka számára hatalmas lehetőségeket nyújt a Forma-1. Szeretnénk növelni a jelenlétünket Kínában és az Egyesült Államokban, az autóversenyzés királykategóriája pedig rendkívül népszerű ezekben a régiókban. Úgy gondolom, az F1-es szerepvállalás rengeteg gazdasági haszonnal jár majd, ennél erősebb érvre nincs is szükségünk” – fogalmazott Herbert Diess.

A német vállalat első embere elárulta, hogy a Porsche és az Audi is megkezdte a Forma-1-es motorok fejlesztését. Előbbi márka csökkenti szerepvállalását más kategóriákban, és nagyobb kapacitást szentel a Száguldó Cirkusznak.

Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója
Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója | Fotó: Depositphotos

A Reuters hírügynökség értesülései alapján az Audi 500 millió eurót ajánlana a McLarennek a belépésért, a Porsche pedig néhány éven belül a Red Bull csapatával indíthat el egy hosszútávú együttműködést. Az igazgatótanács döntése értelmében a két prémiummárka leghamarabb 2026-ban csatlakozhat a Forma-1-hez.

Az autóversenyzés királykategóriájában idén új szabályok mentén folyik a küzdelem, 2025-től pedig a motorokra vonatkozó előírásokat is módosítják. Jelenleg a Mercedes, a Ferrari, a Renault, és a Honda látja el erőforrásokkal a Forma-1-es csapatokat, ám a Porsche és az Audi érkezésével várhatóan színesebb lesz a paletta az évtized közepétől.

„Markus Duesman, az Audi elnöke azt mondta nekem, hogy általában egy másodpercet javulsz a szezonok alatt csak azzal, hogy a részleteket finomítod. Ha új csapat vagy, öt-tíz év kell ahhoz, hogy az élmezőnybe kerülj. Másképp fogalmazva: csakis nagy szabályváltozások idején szállhatsz be. Ez most jön, és most az irány is megfelelő, hiszen az erőforrások nagyobb arányban elektromossá válnak, és jönnek a szintetikus üzemanyagok” – magyarázta Diess.

Nyitókép: Depositphotos

  • Címkék:
  • F1