2019. december 16. | 11:47

Akkora az igény rá, hogy nem győznek eleget előállítani belőle.

A cseh márka közepes méretű szabadidő-autójáról van szó, amely nem meglepő módon nagyon jól fogy. Jól fogy, mert SUV, mert nem túl nagy, ideális városba és mert olcsó. Ja, nem, egyáltalán nem olcsó, egy Skoda sem olcsó manapság, de mégis nagyon nagy rá a kereslet Európában. Olyannyira, hogy az eddigi két csehországi gyár, ami erre a piacra dolgozott, nem bírta az iramot.

December 12. óta az Oroszországban található Nizhny-Novgorodban is beindult a termelés, igaz, az ott gyártott autók a helyi piac igényeit elégítik majd ki. Az európai piacokra a pozsonyi üzem fog bedolgozni 2020-tól, ahol jelenleg az elektromos Skoda Citigo e-iV előállítása zajlik. Ezzel világszinten összesen öt gyárban fognak Karoqot készíteni (az ötödik Kínában van).

A városi crossover a csehek jelenlegi legjobban fogyó modellje, a 2017-es bemutatása óta 2019 harmadik negyedévének végéig már a 250 000. példány is elhagyta a gyártósorokat. Ez gyors ütemnek számít, a vásárlói igények messze meghaladják a korábbi várakozásokat, ezért van szükség az orosz és a szlovák üzemekre is.

A Skoda kínálatában jelenleg három szabadidő-autó várja a vásárlókat: a kisebb Kamiq, a nagy Kodiaq és a közepes méretű Karoq. Ez utóbbi valamivel 7 millió forinttól érhető el, ennyi pénzért elsőkerekes, kéziváltós, 1,0 literes, három hengeres motorral hajtott verziót kap a megrendelő. A kínálat túlsó végén a 4x4-es , DSG váltós, 2,0 literes dízelmotorral hajtott modell van 10,7 milliós listaáron, de minden extra megrendelésével az ár akár 15,7 millió Ft is lehet.