2020. október 08. | 10:36

A zöld rendszámot viselő monstrum lényegesen kevesebb károsanyagot bocsájt ki, mint egy hagyományos kamion.

A győri Audinak szállítást végző helyi vállalkozás, az Innovatív-cégcsoport kifejlesztett és ipari hasznosítási szolgálatba állított egy 40 tonna össztömegű, teljesen elektromos kamiont. A jármű vezetőfülkéjébe Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is bemászott, azonban nem vezethette a kamiont.

„Európai és globális összevetésben is egyedülálló fejlesztést hajtott végre az Innovatív-cégcsoport, hiszen sehol máshol nem fejlesztettek még és nem állítottak ipari hasznosítási szolgálatban 40 tonna össztömeget kitevő teljesen elektromos kamiont. A cégcsoport tíz kamionnal biztosít szállítást az Audi Hungaria járműgyárai között. Az első kamiont már kiváltották elektromossal, és várhatóan 2022-re már mind a tíz kamion elektromos lesz. Az első zöld rendszámot viselő tehergépjármű egy évben a saját össztömegének megfelelő károsanyaggal kevesebbet bocsájt ki, mint egy hagyományos. Ezzel Magyarország újabb lépést tett a klímaváltozás elleni harcban” – hangoztatta Szijjártó Péter a járművet prezentáló győri sajtótájékoztatón.

A politikus a közösségi oldalán megosztott egy videót arról, ahogy bemászik az elektromos kamion vezetőfülkéjébe. Mielőtt ezt megtette volna, valaki megjegyezte hangosan, hogy a TEK nem engedélyezte, hogy kipróbálják a több tonnás járművet. Ez a hír azonban nem szegte a külügyminiszer kedvét, aki érdeklődve szemlélődött a volán mögött ülve. Aztán az egyik mérnök csak rákérdezett arra, hogy beindítsa-e kamiont, mire ezt válaszolta Szijjártó:

„Azt nem kéne, mert ha rossz gombot nyomok meg és így elszáguldok egészen a raktárig, az több problémát is felvetne. Bár még nem vezettem kamiont, de ha magunk leszünk, meg nem lesz itt ennyi ember, kipróbálom majd. Egyrészt nem röhögnek ki, hogy béna vagyok, másrészt nem ütök el senkit.”

A hazai fejlesztésű tisztán elektromos meghajtású kamion egy töltéssel képes teljesíteni a Debrecen-Budapest távot. A monstrumot így raktárlogisztikai kiszolgálásra ideális, ráadásul rakodás közben is lehet tölteni azt.

„Előnyei, hogy halk, környezetkímélő és a működtetése is gazdaságos. A teherautóban található villanymotor nyomatéka 6000 newtonméter, az akkumulátor 690 kilowatt. A járműnél nincs fékhasználat, csak vészfékezés esetén, ami azt jelenti, hogy a kamion állóhelyzetben visszatölti az elhasznált energiát. Magyar fejlesztés, mely mögött magyar szakemberek állnak.Vezetése nem tér el a hagyományosétól, könnyű, a sofőrök szeretik. A zöld, teljesen elektromos és környezetbarát kamion a cégcsoportot két műszakban, a nap 24 órájában ki tudja szolgálni, 12 óra töltés után újra munkába áll” – nyilatkozta a Kisalföldnek az elektromos kamion alvázát gyártó Elektromega Kft. operatív igazgatója, Bántó Ruben.