A Škoda Motorsport 120. évfordulója alkalmából az autógyártó – a cég muzeális értékeivel foglalkozó divízió hathatós segítségével – aprólékosan felújította az 1100 OHC versenyautó kupé kivitelét. Ebből a változatból egyébként mindössze két darabot építettek.

Škoda 1100 OHC
Fotó: Škoda

Az elsősorban hosszú távú versenyekre szánt 1100 OHC (belső típusjelzés: 968) tervezése 1956 tavaszán kezdődött, a rákövetkező év végére készült el az első a két, üvegszálas műanyag karosszériával ellátott példány közül. Ez a jármű a mai napig a Škoda Múzeum által felhalmozott gyűjtemény egyik legértékesebb darabja.

Néha meg is mozgatják, rendszeresen részt vesz a hazai és nemzetközi oldtimer versenyeken. A második kupé kivitelt főként reklámcélokra használja fel a gyártó az Egyesült Királyságban. A roadster változatból három darab készült.

Škoda 1100 OHC
Fotó: Škoda

Škoda 1100 OHC
Fotó: Škoda

Az 1100 OHC Coupé szuperkönnyű, mindössze 555 kilogrammot nyom. A  soros négyhengeres szívómotor maximális teljesítménye 92 lóerő 7700 percenkénti fordulatnál, rövid ideg akár 8500-as fordulaton is lehet pörgetni az motort. A kétülésese versenyautó 200 km/óra körüli végsebességre képes.

Kormánykerék
Fotó: Škoda

Škoda 1100 OHC
Fotó: Škoda

A két kupé versenykarrierje 1960-tól 1962-ig tartott. 1966-ban magánszemélyeknek értékesítették őket, sajnos aztán mindkettőt baleset érte a közutakon, ennek következtében az egyik összetört, a másik pedig kigyulladt és kiégett. Szerencsére mindkettőt restaurálták, méghozzá igen aprólékosan. További képekért kattints a linkre.