2020. március 10. | 13:43

AT-gumik, új felfüggesztés, boxermotor és az elmaradhatatlan ásó.

A RUF az 1980-as éve óta formálja a Porsche különböző modelljeit a saját vagy megrendelői ízlése szerint, most azonban egy off-roadra tervezett koncepcióval álltak elő. A RUF Rodeo egy speciális, szénszálas monocoque karosszériát kapott, melynek tervezésében Ralp Lauren is részt vett.

Maga az elképzelés sokaknak ismerős lehet, de képességeiben azért közel sincs az 1984-es Paris-Dakar Rallyra készített 953-as Porschéhoz képest, bár all-terrain gumikkal, összkerékhajtással és magasabb, hosszabb úton járó felfüggesztéssel szerelték, hogy jól viselje a szafari túrákat. A kiegészítők között feltűnik még a tetőcsomagtartó, szúrólámpák, gallytörő rács kötéllel és a gyalogsági ásó a csomagtéren.

Estonia Ruf, a RUF marketingigazgatója elmondta:

„Mikor elkezdtünk autókat építeni, minden a vezetés élményéről szólt, a Rodeo Concept viszont ötvözi az autózás és a western kultúra iránti szeretetünk, a természetjárás szépségét közvetíti.”

A RUF szerint a Rodeo elérhető lesz szívó boxermotorral és turbófeltöltős változattal is, előbbi esetében egészséges 503 lóerőt teljesít a 4.0 literes hathengeres motor. Akik mégis maradnának az aszfaltnál, azoknak továbbra is elérhető az SCR, a gyártó első, sorozatgyártásba kerülő modellje, mely Genfben mutatkozott be 2018-ban. Az 1250 kg-os sportkocsi 4.0 literes, turbós boxermotorja 500 lóerőt teljesít, hatos kéziváltó található benne, a végsebessége pedig 320 km/h.