2019. szeptember 29. | 13:50

A visszahívás hátterében a hátsó tolatókamerák meghibásodása áll.

A Consumer reports jelentése szerint a Nissan több, mint 1,2 millió jármű visszahívására kényszerül, ugyanis probléma adódott a tolatókamerák működésével. A Washington székhelyű National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) kormányhivatal hívta fel a figyelmet, illetve adott hangot annak, hogy a hátulsó tolatókamerák beállításai hibásak, így sok esetben a vezetők és utasok egy vaksötét képet látnak a kijelzőn.

Hagyományos esetben, amikor a sebességváltót rükverc, vagyis tolató fokozatba teszed, kamerákkal felszerelt járműved megjelenít egy utcaképet a középkonzol kijelzőjén, és te már hozzá is láthatsz a manőverhez.

A japán autógyártó vélekedése szerint mind az 1,2 millió Nissan és Infiniti modell, amelyet visszahívtak érintett ebben a problémában. A Nissannak először a Járműbiztonsági Szövetségi Hivatal számolt be az esetről, amikor is a 2019-es modellévre szóló Nissan Altimát vetették vizsgálatok alá még 2018 decemberében. Az ügy egészen idáig nem igen hallatott magáról, ugyanis az ügyfelek nem jelentettek be semmiféle problémát. 

A visszahívásra kerülő, Nissan márkájú modellek közé nevezetesen az Altima, a Frontier, a GT-R, a Kicks, a Leaf, a Maxima, a Murano, az NV, az NV200 és az NV200 Taxi, a Pathfinder, a Rouge, a Rouge Sport, a Sentra, a Titan, a Versa, míg végül a Note tartoznak. Ezen gépjárművek mindegyikét a 2018-as, illetve 2019-es modellévre készítette a gyártó, ám nem mind elérhető európai piacokon.

A Nissan és Infiniti márkakereskedések vállalják, hogy a probléma megoldásaképp ingyenesen frissítik a járművek hátsó tolatókamerája által használt szoftvert.

A visszahívással kapcsolatban amit még lehet tudni az az, hogy a vállalat az Altima és a Rouge modellek tulajdonosait először a 2019. október 21-ei héten fogja értesíteni, míg az összes többi Nissan és Infiniti modell tulajdonosát a november 4-ei héten keresik fel.