2020. július 17. | 12:21

Döbbenetes adat, és még csak július van!

A Finance in Bold beszámolója alapján az idei év első felében több mint 13 millió autót kellett visszahívniuk a gyártóknak, biztonsági okokból. Ez a szám megdöbbentően magas, vajon milyen tényezők állhatnak a jelenség mögött?

Emlékszel még a kilencvenes és kétezres évek autóreklámjaira? Akkoriban még minden a teljesítményről és a megbízhatóságról szólt. Ma már inkább az 5G és a Bluetooth összekapcsolhatóságot, a panorámatetőt és a légkondicionált bőrüléseket helyezik előtérbe. Az elektromos és önvezető autókra való áttérés feleslegessé teszi a belsőégésű motorokat, és a vezetés élményét is elveszi. A technológia fejlődésének köszönhetően egyre összetettebb számítógépes rendszer van a kocsikban, ennek azonban nem mindenki örül.

A Finance in Bold friss kutatása szerint az autógyártók nem végzik olyan jól a munkájukat, mint korábban tették. 2020 első felében ugyanis több mint 13 millió autó került visszahívásra. Gondolj bele: ennyi biztonsági probléma, mindössze fél év alatt?! Azt hiszem, elfelejthetjük a Vissza a jövőbe című filmben látott repülő autókat, örüljünk, ha egyáltalán az utakon tudunk közlekedni velük.

A Toyota neve korábban egyet jelentett a megbízhatósággal és a tartósággal. Ezzel szemben a japán autógyártó az idei első hat hónapban 3,9 millió járművet volt kénytelen visszahívni. Az amerikai mezőnyt a Ford vezeti, 2,9 millió visszahívással, Európában pedig a Volvo áll az élen, ők 2,8 millió autót hívtak vissza. Ebben a „versenyben” szerintem senki nem büszkélkedne az első helyezéssel.

A meghibásodásokról híres Fiat-Chrysler eddig 1,74 millió autót hívott vissza, a Honda pedig 1,4 millió tulajdonosnak küldött levelet. A jelenség hátterében mennyiségi tényezők is lehetnek. A Toyota esetében magyarázható ezzel a rengeteg visszahívás, tekintettel a japán gyártó eladási számaira. 2019-ben a Toyota érte el a legmagasabb nyereséget, a Volvo viszont nincs benne az első tízben.

Szerinted mivel magyarázható ez a rengeteg visszahívás?