Több ötletet is megosztott a Facebookon azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehetne csökkenteni a belváros forgalmát.
Az egyre több autó főleg olyan nagyobb városokban lehet probléma, mint Budapest. Akik napi szinten közlekednek a fővárosban, biztosan futottak már bele dugókba, araszoló sorokba vagy olyan sűrű lámpaváltásba, ami alatt csak sokadjára jutunk át. Statisztikák szerint naponta nagyjából 300 ezer ember érkezik a fővárosba az agglomerációból.
Ezeknek a problémáknak a megoldásáról írt egy posztot a Facebook-oldalára Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere. Az egészet azzal kezdte, hogy az M0-s körgyűrű fizetőssége miatt is magasabb a forgalom a belvárosban.
Hiszen a fizetést sokan azzal kerülik meg, hogy inkább átverekednek a városon, ezzel növelve a forgalmat. Pedig egy elkerülőnek pont az lenne a lényege, hogy bárki szabadon megkerülhesse a várost, így követelik, hogy tegyék ingyenessé az M0-s teljes szakaszát.
Emellett kitért arra, hogy az állami kézbe húzott HÉV-hálózatot folyamatosan fejleszteni kéne, hasonlóan, mint a belváros tömegközlekedését. Ha élhetőbbek is kiterjedtebbek lennének ezek a tömegközlekedési formák, biztosan többen választanák az autó helyett.
Karácsony arra is kitért, hogy a belváros jelenlegi útjai már képtelenek ilyen forgalom elvezetésére, bár az elmúlt évtizedekben ezt például felüljárók építésével próbálták csillapítani. Meglátása szerint azonban a forgalom szervezésében lesz a megoldás.
Szerinte a tranzitforgalmat az úgynevezett tranzithálózatokon kell elvezetni, ezalatt pedig a város körgyűrűit (pl. Hungária) és autópálya bevezetőit érti. Ezeken szeretne olyan beruházásokat és megoldásokat véghez vinni, amelyek egyenletesebbé tennék a forgalom lefolyását.
Ezt korszerű, úgynevezett adaptív forgalomirányítással érné el, amely a neve alapján is kikövetkeztethető, a forgalom mértékétől változik az irányítás (pl. lámpák váltása). Azt szeretnék, ha a belváros úthálózatán csak akkora forgalom mozogna, amelyet az biztonságosan elbír.