2019. december 10. | 09:54

Szabadulnak a nyugati használtautó-kereskedők a régebbi gázolajosoktól.

Több komponens is arra kényszeríti a németországi jármű adás-vétellel foglalkozókat, hogy a használt dízel modelleket Európa keleti felére értékesítsék. Egyrészt a Volkswagen és más gyártók dízelbotrányai után a bizalom erősen megrendült a gázolajos járművekkel szemben, másrészt a szigorodó környezetvédelmi szempontok miatt egyre több német városból tiltanak ki egyre magasabb besorolású gázolajos autókat.

A hírek szerint ez nagyjából 350 ezer járművet jelent, ezek eladása okozza a legnagyobb fejtörést a német használtautó-kereskedőknek. Többek közt Szerbia, Horvátország és a Balkán kisebb államai is célpontjai ezeknek az autóknak, hiszen Magyarországhoz hasonlóan itt még hajlandóságot mutatnak a vásárlók a használt dízelek megvásárlására. A német autókereskedők olyan adatokat mutattak fel, mely szerint egy mindössze 45 ezer kilométert futott, hároméves gázolajos modell a felét éri újkori árának. A németek számára kvázi „elértéktelenedett” autók piaci értéke összesen mintegy ötmilliárd euró, így nem mindegy a kereskedőknek, hogy mennyiért tudják eladni Európa más országaiban ezeket.

A számok is elég érdekesek, hiszen a délkelet-európai régióba 226 ezer használtautó érkezett Németországból 2018-ban, ez pedig kétszer annyi, mint a 2013-as évben.

További érdekes hírekért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorának legújabb videóját!