2021. június 15. | 13:49

A hírek szerint az ügyben 3,3 millió vásárló lehet érintett, akiknek személyes adatai maradtak őrizetlenül.

Lassan lezárhatják a Volkswagen dízelbotrányával kapcsolatos aktákat. A német vállalat súlyos árat fizet a következményekért, ám úgy tűnik, most egy újabb kellemetlen üggyel kell megbirkózniuk. A TechCrunch birtokába került levél alapján ugyanis az Audi egyes észak-amerikai kereskedéseiben értékesítési és marketing célokra alkalmazott, meg nem nevezett digitális szolgáltató 2019 augusztusa és 2021 májusa között nem ügyelt kellőképpen az elektronikus adatok biztonságára.

A Reuters hírügynökség értesülései szerint az érintett ügyfelek többsége Audi tulajdonos. A jelentések alapján a névtelen harmadik fél hozzáférhetett a vásárlók nevéhez, otthoni vagy munkahelyi címéhez, email címéhez és telefonszámához. Az adatvédelmi botrányban mintegy 3,3 millió ügyfél lehet érintett.

„Nagyon komolyan vesszük a személyes adatok védelmét. Értesítettük a megfelelő hatóságokat és rendvédelmi szerveket. Külső kiberbiztonsági szakértőkkel együttműködve vizsgáljuk a helyzetet, és tisztázni kívánjuk a problémát a szolgáltatóval” – fogalmazott David Weissland, az Audi of America elnöke.

Rossz hír a Volkswagen és az Audi számára, hogy a fentebb említett reakció valószínűleg nem lesz elégséges. A hírügynökségi jelentések szerint ugyanis 90 ezer amerikai és kanadai ügyfél vásárlóerejére, valamint hitel- és lízingképességére vonatkozó, bizalmas információk is illetéktelen kezekbe kerülhettek. Weissland hozzátette, hogy csekély számú születési dátum, társadalombiztosítási azonosító jel, bankszámlaszám és adószám is nyilvánosságra juthatott.

A Volkswagen és az Audi most figyelmeztette észak-amerikai ügyfeleit, hogy legyenek óvatosak a személyes adatokat kérő emailekkel és egyéb kommunikációval kapcsolatban. A német autógyártók csak remélni tudják, hogy nem történt az adatokkal való visszaélés, ám az adatvédelmi szabályok megsértése is komoly problémát jelenthet számukra.