2020. január 27. | 08:39

A Mercedes és a BMW sem teljesített rosszul.

Az egyre inkább törpülő újautó-piacon is növelte forgalmát a Toyota, így a globális piacrésze már meghaladja a 10 százalékot.

A Toyota 2019-ben nem kevesebb, mint 8 683 049 darab autót adott el, emiatt kiérdemelte a világ legnépszerűbb autómárkája titulust, sorozatban tizedszer. A hét legnagyobb márka közül csak és kizárólag a Toyota tudott növelni a forgalmán, a harmadik helyen végző Ford forgalma viszont nagyon visszaesett (-7,8%) és a Nisssan neve mellett szereplő -7,7% is csúnyán néz ki.

A globális újautó-piac zsugorodása elsősorban a kínai vásárlóerő csökkenésével, valamint a szabadidőjárművek növekedési ütemének lassulásával magyarázható. A Toyota ezen folyamatok ellenére sikeres maradt, mivel minden piaci szegmensben képviselteti magát, ráadásul hamar felismerte az autóiparban zajló változásokat, amelyek elhozták a hibrid- és elektromos járművek felemelkedését.

Most már szinte biztos, hogy azok a márkák, amelyek későn kapcsoltak, és nem léptek idejekorán az elektromosítás útjára, piacvesztéssel számolhatnak. Ne feledjük, hogy már az Európai Unió is szigorított a károsanyag-kibocsátási normákon, nem véletlen, hogy a Suzuki esztergomi gyárában már javában készülnek a lágyhibrid hajtáslánccal ellátott Suzuki Vitarák.

Visszakanyarodva a legnépszerűbb autómárkákat felsoroló listára, érdemes egy pillantást vetni a lista végére is. Ugyanis a nagy német márkák közül kettő is növelni tudta a forgalmát az újautó-piacon 2019-ben, a Mercedes és a BMW is szép számokat produkált, utóbbi javított is egy helyet a pozícióján.

További érdekes hírekért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!