2020. január 16. | 14:00

A Toyota RAV4 konnektoros változata 65 kilométert is megtehet tisztán elektromosan.

A Toyota RAV4 PHEV 2019-ben, a Los Angeles-i szalonon mutatkozott be. A RAV4 első konnektoros változata a legmodernebb hibrid technológiát használja, így vélhetően hatékonyabb lesz, mint valaha.

A rendszer összteljesítménye 302 lóerő, ami a 2.5 literes benzines erőforrásból és a hátsó tengelyen munkálkodó elektromos motor teljesítményéből adódik össze. A RAV4 PHEV 6,2 másodperc alatt éri el a százat, sőt, a WLTP-szabvány szerint a CO2 kibocsátás kevesebb mint 29 g/km, ezzel a jelenlegi legalacsonyabb értéket mutatja a D-szegmens plug-in hibrid, összkerekes szabadidő-autói között.

A Toyota GA-K platformja lehetővé teszi a lítium-ion akkuk elhelyezését a padlólemezbe, ezzel mélyen tartva az autó súlypontját. A WLTP-szabvány szerint képes lesz 65 kilométeres tisztán elektromos hatótávra és villannyal 135 km/h végsebességre is szert tehetünk. Tágas beltér és 520 literes csomagtér áll a rendelkezésünkre, a nagyobb akkupakk 60 litert vesz el az normál hibrid változathoz képest. A 9 colos érintőkijelzőn az Apple Carplay és Android Auto is futhat, fűthető első és hátsó ülések, elektromos csomagtérajtó, panoráma tető, head-up display és sok más extra kérhető a Toyota egyik zászlóshajójához. Konnektoros mivolta a kéttónusú fényezésben, merészebb lökhárítókban, a kékes betétek és 18-19 colos kerekekben mutatkozik meg.

A Toyota RAV4 plug-in hibrid az év második felében érkezik Európába.