A Toyota 7 vadonatúj modellel készül Európának a 2019-es évben, a Várkert Bazárban kiderült, mik ezek pontosan
Úgy tűnik a Toyota okos döntést hozott akkor, mikor elengedte a dízelautók kezét és a hibrid hajtásláncok fejlesztésébe kezdte ölni a pénzt. Érdekesség, hogy 2018-ban a Toyota volt az egyetlen olyan autógyártó, amely 100 g/km alá csökkentette újautó értékesítéseinek átlagos károsanyagkibocsátását, megközelítve a 2020-re kitűzött 95 g/km-es EU előírást. Mindemellett prémium márkájával, a Lexussal közösen a magyarországi részben vagy teljesen elektromos újautó eladások kétharmadát jegyző Toyota tavaly egyetlen év alatt 50%-kal növelte a teljes hazai hibrid állományt.
Méltán nevezi magát a márka a legzöldebb autógyártónak, mely tíz éve nem mutatott be egyszerre ennyi új modellt. Ezeket a Várkert Bazárban élőben is megtekinthettem, egy modell kivételével: a vadonatúj Proace City kompakt városi áru- és személyszállító, melyet az elmúlt hétvégén a Birminghamban megrendezésre kerülő haszonjármű expón mutattak be. Az év második felében két hosszúságban, 7 és 5 személyes kivitelben érkezik, raktere akár 2 EUR raklappal is megbirkózik, 1 tonnás teherbírásával, 1,5 tonnás vontató kapacitásával egy igazán sokoldalú autóra lehet következtetni.
A Toyota RAV4 negyedik generációja a legmodernebb hibrid hajtásláncot kapja, népszerűségét pedig jól jelzi, hogy bár mindössze januártól kapható, alig három hónap alatt már közel 900 megrendelés érkezett rá Magyarországon, miközben az előző generációból egész évben 1300 darab talált gazdára.
A Toyota Corolla 11 generációja során mintegy 46 millió példányt értékesítettek világszerte. Amellett, hogy az új Corolla az első autó a világon, amely két eltérő teljesítményű környezetbarát hibrid elektromos erőforrással is rendelhető, három karosszéria változatban, az ötajtós Hatchback, a négyajtós Sedan és a kombi Touring Sport kivitelben érkezik.
15 év után visszatér Európába a Toyota Camry, melynek 37 éves története során az eddigi 7 generációból 19 millió darab került boldog tulajdonoságoz világszerte. Most egy elegánsabb, tágasabb, fejlett hibrid hajtáslánccal szerelt felső-középkategóriás modellként érkezik, májusi érkezésével minimum 400 darab eladását tervezik idén, ami 50%-kal több, mint az általa leváltott Avensis teljes tavalyi értékesítése.
17 év után támad fel a Toyota Supra! A BMW közreműködésével ugyan, de továbbra is egy kultikus járműről van szó, ami az akár 340 lóerős, 500 Nm-es, soros hathengeres turbómotorral, hátsókerék-hajtással potens sportautónak számít. Az idén Európában forgalomba kerülő 900 darabos kontingens, illetve a 90 darab limitált szériás modell hamar elkelt. Az első tulajdonosok a Supra 900-as klub tagjává is válnak, Magyarországra a korlátozott darabszám miatt idén maximum 10 darab érkezhet, hamarosan ugyanakkor megkezdik az előrendelések felvételét a 2020-ban érkező modellekre.