2020. június 23. | 12:34

A 48 V-os indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid hajtásláncokról van itt szó!

2020 júliusától új soros hathengeres dízelmotorokat kap a 7-es széria, melyek immáron a 48 voltos indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával, és fejlettebb kipufogógáz-kezelő technológiával teljesítik az Euro 6d emissziós szabvány előírásait. Ezen felül az aktív hátsókerék-kormányzás legmodernebb változata és új színárnyalatok is elérhetők.

A 730d, 730d xDrive, 730Ld és 730Ld xDrive modellekben megtalálható sorhatos erőforrás 21 lóerővel nagyobb, 286 lóerős maximális teljesítményre képes, a forgatónyomaték pedig 650 Nm-re nőtt. A kétlépcsős, változó geometriájú turbófeltöltés mellett a közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszert is továbbfejlesztették, amely így már 2700 bar maximális nyomással fecskendezi be az üzemanyagot az égéstérbe. A BMW 730d és a BMW 730d xDrive 0,2 másodperccel gyorsabban, 5,9, illetve 5,6 szekundum alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A 740d xDrive és 740Ld xDrive erőforrásainak teljesítménye 20 lóerővel nőtt, azaz 340 lóerő áll a rendelkezésünkre 700 Nm mellett. A BMW 740d xDrive például 0,2 másodperccel gyorsabban, kereken 5 másodperc alatt futja a nulla-százat. A 48 V-os rendszer az összegyűjtött energiával nem csak a modell fedélzeti elektromos rendszereit látja el, de a generátor egyfajta elektromos motorként segíti a belsőégésű erőforrást: intenzív gyorsulás esetén 8 kW/11 lóerő többlet-teljesítménnyel támogatja a belsőégésű motort, az utazósebességet pedig önállóan, a belsőégésű erőforrás hajtásláncáról való lekapcsolásával is képes fenntartani.