2023. június 05. | 18:13

Első ízben használ a vállalat egy egységes emblémát, mely merőben más stílust képvisel, mint a Jaguar és a Land Rover logója.

Új hivatalos névvel és ehhez új logóval érkezik az arculatváltás a korábban Jaguar Land Rover néven ismert vállalatnál, melyet JLR-nek fognak hívni.

Az új embléma a gyártó termékeinek minimalista filozófiáját tükrözi. Ez az első alkalom, hogy a márka egy egységes emblémát használ, mely azonban a vállalat égisze alá tartozó járműveken nem fog megjelenni. A Land Rover továbbra is a vállalat gerincét adja majd, ahogy a klasszikus ovális logótól sem kell elköszönniük a rajongóknak.

Az új logó | Fotó: JLR

Adrian Mandell vezérigazgató még áprilisban beszélt egy átfogó arculatváltásról, melynek szerves részét képezi a névcsere is. A Jaguar és a Land Rover különválasztása helyett a JLR a Range Rover, Discovery, Defender és Jaguar márkákat tömörítő társaság lesz.

„Az igazat megvallva a Range Rover és a Defender is önálló márkának számít, a tulajdonosok is így fognak rájuk hivatkozni. A luxusszegmensben elengedhetetlen, hogy maximálisan tisztán lássunk. Imádjuk a Land Rovert, ám a Range Roverben nagyobb potenciál van, ahogy a Defender népszerűsége is masszívan emelkedik” – fogalmazott Gerry McGovern, a JLR kreatív igazgatója.

2025-től tisztán elektromos márkává válik a Jaguar, ez a pont így 2023 második felének kezdetén már nem is tűnik annyira távolinak. A JLR első embere elmondta, számára ez a lépés egy személyes, befejezetlen ügy. Adrian Mandell ugyanis eredetileg 32 évvel ezelőtt csatlakozott a márkához, most pedig a tervek szerint visszatérnek a gyökerekhez.

A jövőbe mutató koncepciók arról szólnak, a vállalat többi márkáját illetően is erősödik majd a villanyautós portfolió. Az első tisztán elektromos Land Rover érkezését például a 2024-es évre jósolják, az évtized végéig pedig még több alternatív meghajtású modell kerülhet piacra.

JLR