Szerda hajnalban újabb Spanyolországban gyártott és összeszerelt jármű érkezett meg a fővárosba.
Folyamatosan érkeznek Budapestre az új CAF-villamosok: június 25-én megjött az 51 darabos flotta újabb járműve, amelyet majd a próbafutás sikeres befejezése után – a szükséges engedélyek birtokában – vehetnek használatba a fővárosban közlekedők.
A BKK és a BKV szakemberei még a szállítás előtt átvizsgálták a járművet, a fővárosba érve pedig további tesztek, előírás szerinti próbafutások és hatósági engedélyeztetési eljárások várnak rá.
Az 51 darabos flotta járműveit a spanyol gyártó folyamatosan adja át a BKK-nak: a már meglévő 10-en felül további két villamost – a 2264-es és a 2271-es pályaszámút –, valamint a szerdán érkezettet is hamarosan használhatják a fővárosban közlekedők. A „csomag” utolsó villamosa előreláthatólag 2026 végéig állhat forgalomba.
Az alacsonypadlós, akadálymentesített, klímával felszerelt korszerű járműveknek kulcsszerep jut az utazási komfort és az utaselégedettség növelésében, az esélyegyenlőség biztosításában, a klímacélok elérésében, valamint az energiahatékonyság javításában.
Tovább nő az alacsonypadlós villamosok aránya
A járműbeszerzési projektnek köszönhetően Budapesten a jelenlegi 30-ról mintegy 40 százalékra növekedhet az alacsonypadlós villamosok aránya. A megújuló járműállomány lehetővé teszi, hogy a jelenleginél több alacsonypadlós szerelvény közlekedjen azokon a vonalakon, ahol már most is járnak. Tehát 2025 végétől többek között az 1-es, a 3-as, a 17-es, a 19-es, a 42-es, az 50-es, az 56-os, az 56A és a 61-es vonalán is bővülhet az alacsonypadlós és légkondicionált villamosok száma.
Az összesen 51 új jármű forgalomba helyezésével és az európai uniós infrastrukturális források rendelkezésre állását követően – a szükséges beavatkozások (mint például az áramellátás fejlesztése vagy egyes végállomások átépítése) elvégzése után – a tervek szerint a 2-es, a 23-as és a 24-es, valamint a 62-es vonalán is megjelenhetnek a korszerű villamosok, illetve a 14-es és a 69-es vonalon további alacsonypadlós járművek is forgalomba állhatnak.
A budapesti villamosfejlesztésekről és a járműflotta megújításáról ezen az oldalon olvasható bővebb információ.
A projekt az Európai Unió és Magyarország Kormánya társfinanszírozásával valósul meg
Budapesti Közlekedési Központ