2020. március 03. | 11:05

A három szerelvényből álló konvoj hétfő éjszaka indult meg Tiszaújváros felé.

Hétfő éjszaka egyszerre három túlméretezett szerelvény indult meg a magyar közutakon a MOL tiszaújvárosi épülő üzeméhez. Az extrém magas és széles darabok biztonságos szállítása nagyon komoly előkészületeket igényelt.

A kolonnák uszályon futottak be a XIII. kerület Cserhalom utcai kikötőbe, a három túlméretes szerelvény onnan indult útnak március 2-án 23 órakor. A konvoj az autópályát elkerülve, alsóbbrendű utakon haladva közelíti meg három (most már csak kettő) éjszaka alatt Tiszaújvárost, ami közel 200 kilométerre van Budapesttől. A legnagyobb rakott szerelvény 38 méter hosszú, 5,5 méter széles, 5,75 méter magas és 162 tonna súlyú.

A gépszörnyek elindulása előtt a szállítást végző Bau-Trans Kft. gondosan előkészítette a terepet. Ez azt jelenti, hogy ahol lehetett, ott megemelték a légkábeleket a szerelvény magassága miatt, emellett a belógó fák gallyait is lemetszették. De ez még nem minden, egyes körforgalmaknál például a szalagkorlátot is le kell bontani ideiglenesen, a konvoj útjába eső vasúti átkelők esetén pedig feszültségmentesítésre volt/lesz szükség. A jelzőlámpás kereszteződésekben meg kellett emeltetni a jelzőlámpákat, sőt, valahol át is kellett szerelni azokat.

A túlméretezett szerelvényeket az áram- és a távközlési szolgáltató szakemberei, szakkísérők és két rendőrautó is kísérte hétfő éjszaka, ugyanez a kompánia kedd és szerda éjszaka is a különleges konvojjal fog tartani.

A szállítást THP mélybölcsős pótkocsival és speciális mélybölcsős pótkocsikkal végzik. Előbbi tengelyenként 8-8 kerékkel rendelkezik és a tengelysúlyokat hidraulikus rendszer segítségével egyenletesen osztja el. A mélybölcsős pótkocsi padlózata lehetővé teszi, hogy a szállítmány nagyon alacsonyan, mintegy 10 centiméterre az úttest fölött haladjon.

BOON

MTI