2020. június 09. | 10:47

Mindössze 18 darab készült belőle.

Hamarosan elérkezik az a nap, amikor is az Alfa Romeo születésnapját ünnepelheti. Június 24-én tölti be 110. életévét a legendás olasz márka. Az Alfa Romeo történelme telis-tele van a valaha tervezett legszebb autókkal. Olyanokkal, mint például a mai Alfa Romeo Giulia szedán vagy a 4C Spider, csak éppen ezeket megelőzte néhány olyan ikonikus típus, amelyeken egyáltalán nem fog az idő vasfoga.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A lista legtetején mondhatni a legendás Alfa Romeo Tipo 33 Stradale helyezkedik el, amely már nem csak több mint fél évszázada a köztudatban van, hanem egyúttal Franco Scaglione dizájner legjobb műveként tartják számon. A 33-ból végül mindössze csak 18 darabot készítettek el az 1960-as évek végén, és ami a legmegdöbbentőbb, hogy kevesebb mint 10 napjainkban is fennmaradt darabról adtak hírt nem olyan régen.

A képeken látható modell az egyetlen Tipo 33 Stradale, amely Royal Blue árnyalatúra lett fényezve. Első tulajdonosa nem más volt, mint Gróf Corrado Augusta. A jármű restaurálása 5000 órát vett igénybe, a munkálatokat Egon Zweimuller felügyelte. Az elkészült, felújított jármű végül egy svájci Alfa Romeo gyűjtőhöz került, a végeredményről pedig egy videót is közzétettek.

A 33 Stradale lekerekített, izmos vonalain látni, hogy több mint 50 éves járműről van szó. A modell szöges ellentéte az Alfa Romeo Carabo Concept, a két autó alváza ugyan megegyezett, de éles vonalvezetésével már nagymértékben eltért a 33-astól. A Carabót lassacskán követte a számomra örök kedvenc Lamborghini Countach, amely már szintén napról-napra közelebb van 50. évfordulójához.

A gyönyörűen felújított Tipo 33 részt vett volna az idei Pebble Beach Concours d’Elegance rendezvényen, ami már csak azért is lényeges, mert a márka méltóképpen ünnepelhette volna 110. évfordulóját.

A kíváncsiak kedvéért érdemes megemlíteni, hogy a Tipo 33 gépteteje alatt egy 2,0 literes V8-as motor rejtőzik 227 lóerős csúcsteljesítménnyel. Nulláról 6,0 másodperc alatt gyorsul százra, és bár az elkészült 18 modell között voltak erőteljesebbek is, melyek 243 lóerővel bírtak, a restaurált gyönyörűség esetében szerintem el lehet tekinteni ettől.