Varga Mihály szerint a Daciákat kedvelik leginkább a nagycsaládosok

Tóth Balázs
Közzétéve:
2021-01-30, 16:33

A pénzügyminiszter érdekes következtetést vont le az adatokból.

Varga Mihály saját Facebook oldalán tette közzé azt a grafikont, melyből kiderül, melyik autómárkákat milyen gyakorisággal választották azok, akik élni kívántak a nagycsaládosok számára életre hívott autóvásárlást támogató programmal.

A pénzügyminiszter közösségi oldalán szereplő diagram fejlécében az szerepel, hogy ezek a legkedveltebb autómárkák a nagycsaládosok körében. Tehát ha valaki Daciát választott, azt ezen logika szerint nem azért tette, mert azt tette lehetővé anyagi helyzete, hanem azért, mert ő jobban szereti magát a Dacia márkát, mint a Volkswagent, a Skodát vagy a Toyotát. Mindenképpen figyelmet érdemlő következtetés.

Daciát venni a magam részéről nem tartom ördögtől való dolognak, főleg nem a támogatás összegével együtt. Remek célszerszám, ha ez ember el akar jutni stabilan A-ból B-be a családjával, és jóval kiszámíthatóbb, mennyibe kerül a fenntartása, mint egy tizenakárhány éves, rohadó rozsdakupacnak. Egyet azonban szögezzünk le: nem élményautó. Azt sem mondom, hogy nem lehet szeretni, ha az embernek van egy Daciája, de azért viszonylag kevés személlyel beszéltem eddigi életem során,aki rávágta, hogy neki bizony a Dacia a kedvenc márkája, ezért aztán nem is venne mást, csakis Daciát.

Tavaly megháromszorozódott a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásával kötött szerződések száma, így már 20 ezer család...

Közzétette: Varga Mihály – 2021. január 29., péntek

Varga Mihály a poszthoz írt néhány sorban azt ecseteli, hogy már 20 ezer család vett részt a programban, és 50 milliárd forinttal támogatta a kormány a jogosult családokat. A kommentek között olvasni olyat, aki lelkendezik, hogy jó helyre kerültek adóforintjai, ugyanakkor ha valaki részleteiben elolvassa a pályázat feltételeit, akkor abból kiderül, hogy egyáltalán nem kizárólag rászoruló családok vehették igénybe azt.

Egészen érdekes megvilágításból nézi a dolgokat az a hozzászóló, aki szíve szerint kizárta volna a Daciákat a programból, hogy ne a román gazdaságot támogassuk. Ez is egy vélemény.

Varga Mihály még egy kis matematikai elemzésbe is belement. Kiemelte, hogy

"...a három legolcsóbb autótípus teszi ki a vásárlások közel felét, tehát főként azok a családok vették igénybe a támogatást, ahol az valós segítséget jelentett."

Ugyanakkor nem kell túlságosan a sorok mögött olvasni ahhoz, hogy kiderüljön, a támogatás több mint felét ezek szerint olyanok vették igénybe, akik nem szorultak rá. Elgondolkodtató, vajon miért történhetett ez. Nézhetjük persze úgy is, hogy tele van az a bizonyos pohár, és akkor megkímélhetjük magunkat a sok stresszel járó gondolkodástól. E mellett is lehet érveket felhozni így szombat délután, gazdagon.

Mielőtt felvetődne, hogy az Alapjárat autós vagy politikai oldal-e, leszögezném, hogy pártpolitikától mentes autós oldal. Ám amennyiben Magyarország pénzügyminisztere a helyett, hogy közölné a tényeket, következtetést von le a magyar nagycsaládosok autóvásárlási adataiból arra vonatkozólag, hogy mely márkákat kedvelik, akkor én is nyugodtan feszegethetem azt a kérdést, hogy a pénzügyminiszter tisztában van-e azzal, hogy ha valaki megvásárolja egy adott márka autóját, azt nem feltétlenül azért teszi, mert annak a márkának a fanatikus rajongója, hanem jó eséllyel azért, mert azt engedheti meg magának.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Toyota Aygo kiadások
2020. január 06.
Persze SUV-re ne nagyon számíts ennyiért, a Dacia és a Lada kínál egyedüli opciót.
Dacia Duster 2020-ban LPG-vel
2020. január 16.
Egyelőre nem az elektromosság, hanem a földgáz jelenti Dacia új modelljeinek jövőjét.

További hírek