Varga Mihály saját Facebook oldalán tette közzé azt a grafikont, melyből kiderül, melyik autómárkákat milyen gyakorisággal választották azok, akik élni kívántak a nagycsaládosok számára életre hívott autóvásárlást támogató programmal.

A pénzügyminiszter közösségi oldalán szereplő diagram fejlécében az szerepel, hogy ezek a legkedveltebb autómárkák a nagycsaládosok körében. Tehát ha valaki Daciát választott, azt ezen logika szerint nem azért tette, mert azt tette lehetővé anyagi helyzete, hanem azért, mert ő jobban szereti magát a Dacia márkát, mint a Volkswagent, a Skodát vagy a Toyotát. Mindenképpen figyelmet érdemlő következtetés.

Daciát venni a magam részéről nem tartom ördögtől való dolognak, főleg nem a támogatás összegével együtt. Remek célszerszám, ha ez ember el akar jutni stabilan A-ból B-be a családjával, és jóval kiszámíthatóbb, mennyibe kerül a fenntartása, mint egy tizenakárhány éves, rohadó rozsdakupacnak. Egyet azonban szögezzünk le: nem élményautó. Azt sem mondom, hogy nem lehet szeretni, ha az embernek van egy Daciája, de azért viszonylag kevés személlyel beszéltem eddigi életem során,aki rávágta, hogy neki bizony a Dacia a kedvenc márkája, ezért aztán nem is venne mást, csakis Daciát.

Tavaly megháromszorozódott a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásával kötött szerződések száma, így már 20 ezer család...

Közzétette: Varga Mihály – 2021. január 29., péntek

Varga Mihály a poszthoz írt néhány sorban azt ecseteli, hogy már 20 ezer család vett részt a programban, és 50 milliárd forinttal támogatta a kormány a jogosult családokat. A kommentek között olvasni olyat, aki lelkendezik, hogy jó helyre kerültek adóforintjai, ugyanakkor ha valaki részleteiben elolvassa a pályázat feltételeit, akkor abból kiderül, hogy egyáltalán nem kizárólag rászoruló családok vehették igénybe azt.

Egészen érdekes megvilágításból nézi a dolgokat az a hozzászóló, aki szíve szerint kizárta volna a Daciákat a programból, hogy ne a román gazdaságot támogassuk. Ez is egy vélemény.

Varga Mihály még egy kis matematikai elemzésbe is belement. Kiemelte, hogy

"...a három legolcsóbb autótípus teszi ki a vásárlások közel felét, tehát főként azok a családok vették igénybe a támogatást, ahol az valós segítséget jelentett."

Ugyanakkor nem kell túlságosan a sorok mögött olvasni ahhoz, hogy kiderüljön, a támogatás több mint felét ezek szerint olyanok vették igénybe, akik nem szorultak rá. Elgondolkodtató, vajon miért történhetett ez. Nézhetjük persze úgy is, hogy tele van az a bizonyos pohár, és akkor megkímélhetjük magunkat a sok stresszel járó gondolkodástól. E mellett is lehet érveket felhozni így szombat délután, gazdagon.

Mielőtt felvetődne, hogy az Alapjárat autós vagy politikai oldal-e, leszögezném, hogy pártpolitikától mentes autós oldal. Ám amennyiben Magyarország pénzügyminisztere a helyett, hogy közölné a tényeket, következtetést von le a magyar nagycsaládosok autóvásárlási adataiból arra vonatkozólag, hogy mely márkákat kedvelik, akkor én is nyugodtan feszegethetem azt a kérdést, hogy a pénzügyminiszter tisztában van-e azzal, hogy ha valaki megvásárolja egy adott márka autóját, azt nem feltétlenül azért teszi, mert annak a márkának a fanatikus rajongója, hanem jó eséllyel azért, mert azt engedheti meg magának.