2020. október 09. | 16:06

A kínálat nagyobbik részét mostantól a szívó benzinmotor képezi.

A Mazda több modell esetén is megszünteti a dízelüzemű erőforrások gyártását. Habár ezt csak az európai piacon teszik meg a folyamatos szigorítások végett. Azonban a hosszabb ideje futtatott 2,2 literes dízel hajtáslánc újratervezése annyira költséges lenne, hogy igazából a rövidtávú befektetés nem térülne meg amellett, hogy igazából pár éven belül lehet, hogy végleg eltűnhetnek a dízelek a motorok széles palettájáról. Mindezt annak ellenére, hogy a legfejlettebb dízelek kibocsátása már egy szinten van a modern benzinesekével, vagy akár még jobbak is.

Az elmúlt években ugyanezt tette több gyártó is olyan modellek esetén, amik inkább benzines formában volt népszerűbb a kínálatban. Különösen igaz ez a törekvés a céges flottakezelés kapcsán, itt egyre jobban arra haladnak a dolgok, hogy inkább plug-in hibrideket vagy elektromos autókat használjanak. Egyébként a 2,2 literes dízelmotort egyetlen modellben meg lehet majd találni a Mazdánál, mégpedig a CX-5-ös hobbiterepjáróban.

A dízel és a benzines motorok megoszlása egyébként nagyon érdekesen változott. Míg 2011-ben 55,7 százaléka volt az Európában eladott autóknak dízel, 2019-ben ugyanez a mutató már csak 30,5 százalékon állt az ACEA adatai alapján. Köztudott, hogy a hatalmas esés nagyrészt a Volkswagen csalásnak is köszönhető, nyilván amellett, hogy a környezetvédelmi programokkal szöges ellentétben áll ezeknek a motoroknak a futtatása. Ha mindez nem lenne elég, a nagyvárosok sorra tiltják ki a rosszabb kibocsátású járgányokat a belső területekről, ami megint csak földhöz vághatja a dízelmotorok jövőjét. További érdekesség, hogy az elektromos autók még mindig csak 3 százalékon állnak ebben a kimutatásban.

A Mazda és a többi szereplő komoly lépésre szánta el magát tehát akkor, amikor dobja a dízel motorokat.