2019. augusztus 30. | 12:50

Még idén bemutatkozik a kompakt kategória királyának legújabb, 8. generációja és a Volkswagennek nehezebb dolga van, mint valaha.

Az autózás és az autóipar egy teljesen új korszak küszöbén áll. Terjednek a hibrid és elektromos hajtásláncok, a félig önvezető technológiák, az autós alkalmazások, az új multimédiás rendszerek és aki lemarad, az kimarad. Tudják ezt a Volkswagennél is, ahol jelenleg is gőzerővel dolgoznak a kompakt kategória etalonjának számító Golf legújabb generációján.

 Ahogy az lenni szokott, a legfontosabb szempont most is az, hogy az új autó nehogy véletlenül rosszabbra sikeredjen, mint az előd. Mondhatnám, hogy emiatt sok újdonságot nem fog villantani technológia terén az autó, de ez nem lenne igaz. Most, amikor egy forradalom zajlik az autóiparban senki nem engedheti meg magának a konzervativizmust. Még a tradicionálisan régimódi VW sem. Az biztos, hogy nincsenek egyszerű helyzetben.

Legfontosabb autójuk világpremierje még idén ősszel esedékes, fejlesztése ennek megfelelően az utolsó szakaszba ért. Sorolom, hogy eddig mit lehet tudni az új Golfról. Kívülről egész sok mindent, ugyanis szemfüles fotósoknak sikerült az autót minimális álcázással lencsevégre kapni az utóbbi időben több alkalommal is. Az már most látszik, a VW maradt a jól bevált receptnél, nagy változásokra a formát illetően nem kell számítani.

A fotókon nem biztos, hogy átjön, de jelentősen nő az autó, hossza immáron 4,5 méter lesz, ami megfelel annak a trendnek, hogy generációról generációra növekednek az autók szinte minden kategóriában. A külsőhöz tartozik, hogy az új Golf lesz az első modell (az elektromos Volkswagen ID.3-mal együtt) amely a márka új, megváltoztatott logóját hordja majd magán.

A beltér kialakításán azonban látszódik az igyekezet, ha lehet hinni a kémfotóknak, akkor az új modell egy, a vezető előtti teret és a középkonzolt teljes szélességében elfoglaló képernyőt kap majd. A fedélzeti rendszert hangutasításokkal is lehet majd vezérelni. Újdonság lesz a márkánál, hogy az új Golfok is távolról frissíthető szoftver kapnak, olyat, mint ami a Teslákban is van. A nagyobb tengelytávnak köszönhetően várhatóan nagyobb tér áll majd a hátsó utasok rendelkezésére, mint eddig és talán a csomagtér mérete is növekszik valamelyest.

Az új generáció hibrid hajtásláncokkal is elérhető lesz majd, tehát nem kizárólag belsőégésű motorok gondoskodnak majd a hajtásáról. A villany rásegítés és a hengerlekapcsolás minden benzines erőforráshoz elérhető lesz, kezdve az 1,0 literes 3 hengeres alapmotorral egészen a 2,0 literes csúcs erőforrásokig. GTE plug-in hibrid verzió szintén várható, mely képes lesz tisztán elektromosan akár 50 km megtételére is. A csúcsot továbbra is a GTI, a GTI TCR és az R modellek jelentik majd.