2019. augusztus 23. | 10:35

Érdemes lesz figyelemmel követni a Franfkurti Autószalont.

A szeptember 12-én induló 2019-es Frankfurti Autószalon nagyon fontos esemény lesz a Volkswagen életében, a német autógyártó ugyanis akkor fogja először teljes pompájában megmutatni az ID 3-at, illetve akkor leplezi le az új logóját is.

Az ID 3 és az új logó egyszerre tárul majd a kíváncsi szemek elé a Frankfurti Autószalonon, de a nyolcadik generációs Golf lesz az első modell, amely a modernizált emblémával kerül majd ki a piacra.

A VW logója 2012-ben változott legutóbb, ahhoz képest nagy változás lesz, hogy a sötétkék hátteret koromfekete háttér váltja (a GTI modelleknél piros verzióról is lehet hallani), illetve a háromdimenziós grafika is eltűnik, az egy letisztultabb, kétdimenziós dizájnra cserélődik. Természetesen a W és V betűk maradnak, de nem érintkeznek.

A Volkswagen azzal indokolta a ráncfelvarrást, hogy a mostani logó túlságosan németes, nehézkes és komplikált, kiváltképpen most, az internetezés korában. A csere mögött egy másik indok is felsejlik, a VW próbál tiszta lappal indítani 2020-tól, meg akar szabadulni attól az emblémától, amely összeforrt a vállalat dízelbotrányával, vagyis szimbolikus jelentősége is van ennek a lépésnek.

Az új logó a VW wolfsburgi toronyházán is felbukkan majd, aztán a következő 2 évben 70 ezer jelvény kerül majd kicserélésre világszerte a kereskedésekben és a márkaszervizekben.

Nemrég egyébként a Lotus is új logóra váltott az új tulajdonos kérésére, az angol autógyártó szintén tiszta lappal kíván nekivágni a következő éveknek.