A Német Autóklub (ADAC) elnöke nyilvánosan kritizálta az elektromos autótöltő állomások inkorrekt és nem átlátható árpolitikáját.

„Az ügyfelek gyakran nem tudják, hogy egy töltőállomás melyik árat fogja felszámolni a töltés során. Sajnos a villanyautó-töltés jelenleg nem fogyasztóbarát” – idézte Gerhard Hillebrand szavait a villanyautosok.hu.

Hillebrand szinte biztosan az Ionity döntésén húzta fel magát. Mint ismert, a BMW, a Daimler, a Ford, a Hyundai, a Kia és a Volkswagen-csoport által közösen birtokolt vállalat nemrég bejelentette, hogy január végén az elektromos autótöltő állomásain új díjszabási rendszer lép életbe. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy január 31-től a szerződés nélküli ügyfeleknek  0,79 eurót (280 forintot) kell fizetniük kilowattóránként az Ionity töltőállomásain. Magyarországon jelenleg 3 darab Ionity-töltőállomás működik.

Hillebrand csőrét nagyon piszkálja, hogy a töltőállomások üzemeltetői kiugróan magas árral próbálják az ügyfeleket szerződéskötésre kényszeríteni.

„Egyes esetekben az ad hoc töltés ára kétszer olyan magas, mint a szerződést kötött vásárlók számára elérhető ár. Ekkora árkülönbség nem fogadható el, és erre nincs is semmilyen technikai ok. Az ilyen árképzés aláássa a töltőállomás telepítések támogatásának azt a célját, hogy megkönnyítse és elterjessze az elektromos autózást” – mondta az ADAC főnöke.