Visszavenné a Nürburgringen felállított körrekordot a Mercedes-AMG a Porschétól

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2020-08-28, 11:29

Nem hagyják, hogy a Porsche Panameráé legyen a korona a legendás pályán.

2021-ben érkezik a frissített Porsche Panamera. És mi lehet jobb reklám egy sportautókat gyártó márkának annál, hogy autójuk a legesleggyorsabb a versenypályán? Egy hete megjelent egy videó, amelyben a gyári tesztpilóta, Lars Kern 7 perc 28 másodperc 81 századmásodperc alatt kergette körbe az új autót a legendás, ~20 kilométeres aszfaltcsíkon, és ezzel az övék lett a körrekord a luxusautók kategóriájában.

Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door 4MATIC+
Ha a főnök gyorsan szeret utazni, akkor a Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ hátsó ülésén foglal helyet

Az eseményre a Mercedes-AMG stílusosan reagált egy Facebook-posztban. Felelevenítették a saját leggyorsabb körüket, amelyet még 2018-ban futottak egy teljesen gyári Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door 4MATIC+-szal. Akkor azzal elhódították a leggyorsabbnak járó képzeletbeli trófeát a kategóriában, és övék is volt a rekord egészen a mostani porschés mutatványig. Szurkálódón meg is jegyezték, hogy két évvel ezelőtti teljesítményük mindössze 0,3 másodperccel maradt el a Porschéétól. „Talán ideje újból visszatérni a pályára” - mondattal zárták a posztot.

frissített Porsche Panamera Nürburgring rekord
A kép alapján egy 634 lóerő körüli teljesítményre képes Panamérával állították be az új körrekordot a Nürburgringen

Az az igazság, hogy lenne is mivel visszavágniuk a Porschénak, hiszen 2020 végén érkezik a Mercedes-AMG GT 73 hibrid luxusszedánjuk, ami a hírek szerint 815 lóerős lesz. A mostaninál 176 lóerővel erősebb GT-nek valószínűleg nem okoz majd különösebb problémát a faceliftes Panamera legyőzése. De mivel is futották a mostani rekordot a Porschénál? Sokat nem árultak el a videó alatt, de szemfülesek észrevehetik, hogy a képernyő alsó sávjában van egy teljesítmény- és forgatónyomaték-mérő visszajelző.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Egyszerűbb és könnyebben memorizálható nevet is kitalálhattak volna a Porsche Panamera Turbo S E-Hybridnek

A legnagyobb adatok, amiket le lehetett olvasni róla 634 lóerő és 832 Nm voltak. Ezek még a mostani csúcsmodell, a Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid adatait sem érik el. A megoldás az, hogy a jelenlegi modellpaletta tetején helyet foglaló Turbo (550LE/770 Nm) és Turbo S E-Hybrid (680 LE/850Nm) közé a 2021-es modellévre érkezik az új Turbo S verzió is. Ezzel érhették el az új körrekordot. Mindez azt is jelenti egyúttal, hogy a legerősebb kivitel is izmosodik majd, amivel már bizonyára pariban lesznek a Mercedes überszedánjával. A csatát most a Porsche megnyerte, de a háború még nem dőlt el.

Kapcsolódó írások

2019. december 01.
Videógyűjtemény a Nordschleife aszfaltcsíkjáról, de nem úgy, ahogy megszoktad
2020-as Volkswagen Golf GTI Clubsport egy garázsban féloldalról
2020. október 15.
Ennek 250 a maximális sebessége, és 400 Nm-es nyomatékkal hasít.

További hírek