Kémfotókon a 815 lóerős Mercedes-AMG GT 73 szuperhibrid

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2020-08-26, 11:56

A legerősebb és legbrutálisabb utcai Mercedes érkezésére van kilátás.

Úgy vélem, létre kellene hozni egy új autókategóriát, a szuperhibrideket. Annak idején azért találták fel a hibrid hajtásláncot, hogy a korábbinál takarékosabb autókat építhessenek. A nagy úttörője ennek a forradalomnak (nyugodtan nevezhetjük így) a Toyota volt a Priusszal. A sors fintora, hogy 2020-ban a Prius már haldoklik, de sorra érkeznek a sokszáz lóerős hibrid sportautók.

Mercedes-AMG GT 73 hibrid elölről
Az orron semmit sem maszkíroztak el a gyáriak, itt tehát sok újdonság nem várható

Ellentmondásos világ ez, ahol a takarékos hibridség egyet jelent a szupergyors sportautókkal is. Megfigyelhető, hogy egy-egy típus csúcsmodellje ma már szintén hibrid, lásd a Porsche Cayenne például. Nincs ezzel baj, hiszen tudvalevő, hogy a villanyos kiegészítés remekül működik minden autóban, miért ne lenne ez pont ugyanígy a legizmosabb kategóriákban.

A négyajtós Mercedes-AMG GT 63 S az egyik legerősebb, legdurvább és legtahóbb autó, amit ma el lehet képzelni az utakon. Harsány kipufogója minden váltáskor mennydörgéssel tudatja a világgal, hogy itt jön az atyaúristen, bivalyerős 4,0 literes, V8-as motorja pedig nem kevesebb, mint 639 lóerőt teljesít, aminek a segítségével 3,2 másodperc alatt katapultál százra a bőven 2 tonna feletti luxusautó.

Mercedes-AMG GT 73 hibrid oldalról
Az autó egyszerre sugároz eleganciát és agresszív sportosságot, azt üzeni a világnak, a gazdám nagyon gazdag, és imád gyorsan menni

Eddig azt hittük, ez az alapáron is 60 milliós modell a csúcs, kész, nincs tovább. Most kiderült, hogy még bőven van tovább, ugyanis hamarosan érkezhet a széria új koronája, a 815 lóerős AMG GT 73 vagy GT 63e vagy GT 73e, a típusnév még nem végleges. De ez részletkérdés, a lényeg, hogy egy hibrid autó jelenti majd a legerősebb utcai autót a Mercedesnél is.

Mercedes-AMG GT 73 hibrid hátulról
A hátsó lökhárítót takarták ki, elképzelni sem tudom, mi titkolni való van itt, talán egy töltőnyílás?

Ha a V8-as eléri az üzemi hőmérsékletét, az akkumulátor pedig elegendő energiát tárol, akkor a modell valószínűleg 3 másodpercen belül ér fel 100 km/órás sebességre és meg sem áll 315-ig, ami a mostani csúcsmodell végsebessége, de bizonyára rátesz majd arra is egy lapáttal. Az új AMG GT überszedánt feltehetően még 2020 év vége előtt teljes valójában bemutatják.

Kapcsolódó írások

2020-ra megérkezik a hibrid VW Golf GTI
2017. január 31.
A következő generációs Volkswagen Golf GTI elérhető lesz hibrid hajtással is
A Ford 2 plug-in hibridet szán a kínai piacra
2017. április 07.
A Ford felfedte terveit a kínai piaccal kapcsolatban, hogy 2025-re széles palettával rendelkezzenek az elektromos, plug-in hibrid és egyéb elektromos járművekkel

További hírek