2020. augusztus 26. | 13:56

A legerősebb és legbrutálisabb utcai Mercedes érkezésére van kilátás.

Úgy vélem, létre kellene hozni egy új autókategóriát, a szuperhibrideket. Annak idején azért találták fel a hibrid hajtásláncot, hogy a korábbinál takarékosabb autókat építhessenek. A nagy úttörője ennek a forradalomnak (nyugodtan nevezhetjük így) a Toyota volt a Priusszal. A sors fintora, hogy 2020-ban a Prius már haldoklik, de sorra érkeznek a sokszáz lóerős hibrid sportautók.

Ellentmondásos világ ez, ahol a takarékos hibridség egyet jelent a szupergyors sportautókkal is. Megfigyelhető, hogy egy-egy típus csúcsmodellje ma már szintén hibrid, lásd a Porsche Cayenne például. Nincs ezzel baj, hiszen tudvalevő, hogy a villanyos kiegészítés remekül működik minden autóban, miért ne lenne ez pont ugyanígy a legizmosabb kategóriákban.

A négyajtós Mercedes-AMG GT 63 S az egyik legerősebb, legdurvább és legtahóbb autó, amit ma el lehet képzelni az utakon. Harsány kipufogója minden váltáskor mennydörgéssel tudatja a világgal, hogy itt jön az atyaúristen, bivalyerős 4,0 literes, V8-as motorja pedig nem kevesebb, mint 639 lóerőt teljesít, aminek a segítségével 3,2 másodperc alatt katapultál százra a bőven 2 tonna feletti luxusautó.

Eddig azt hittük, ez az alapáron is 60 milliós modell a csúcs, kész, nincs tovább. Most kiderült, hogy még bőven van tovább, ugyanis hamarosan érkezhet a széria új koronája, a 815 lóerős AMG GT 73 vagy GT 63e vagy GT 73e, a típusnév még nem végleges. De ez részletkérdés, a lényeg, hogy egy hibrid autó jelenti majd a legerősebb utcai autót a Mercedesnél is.

Ha a V8-as eléri az üzemi hőmérsékletét, az akkumulátor pedig elegendő energiát tárol, akkor a modell valószínűleg 3 másodpercen belül ér fel 100 km/órás sebességre és meg sem áll 315-ig, ami a mostani csúcsmodell végsebessége, de bizonyára rátesz majd arra is egy lapáttal. Az új AMG GT überszedánt feltehetően még 2020 év vége előtt teljes valójában bemutatják.