Sokáig úgy tűnt, hogy a hibrid üzemű autók alfája és omegája, a Toyota Prius utolérhetetlen. A világon elsőként sorozatban gyártott hibrid autó a kezdetek kezdete óta jól fogyott, ugyan voltak hullámvölgyek az eladásokban, de mindig szép számokat produkált a modell, olyannyira, hogy ezidáig ő a legnagyobb darabszámban értékesített hibrid a világon (összesítve).

Toyota Rav4 hibrid

A japán gyártó 2019-es jelentése alapján azonban kiderült, hogy már házon belül is van olyan modell, amelyik hosszútávon a Prius babérjaira törhet. A tavalyi eladási adatokban a Toyota Rav4 hibrid jócskán lepipálta az autót, míg a Priust már évről évre egyre kevesebben keresik, addig a hibrid szabadidő-autót viszik, mint a cukrot. Mert SUV, mert jobban néz ki, mint a Prius és mert nem is drágább annál.

Különben is sokkal trendibb ma egy városi szabadidő-autóban ülni, mint egy hagyományos ferdehátúban, és a Priuson az sem segít, hogy létezik belőle tölthető plugin hibrid verzió, igaz, az már 1 millióval drágább is, mint a „csak” sima hibridként elérhető Rav4. De nem csak a divat miatt választják az emberek az utóbbit, a nagyobb autó egyúttal kényelmesebb és praktikusabb is közel ugyanazért az árért. A Toyota lehet, hogy szándékosan a crossover felé tereli a vevőit?