2020. április 07. | 15:34

Egyelőre a dízelbotrány sem tántorította el őket.

Már egy jó ideje annak, hogy a Volkswagen hatalmas energiákat fektet az új ID elektromos modellcsalád fejlesztésébe. A 2015-ös dízelbotrány után komoly stratégiaváltásra volt szükség, amely mellett az egyre szigorodó EU-s kibocsátási normák is a villanyautók irányába terelték a vállalatot. A 2019-ben bemutatott tisztán elektromos ID.3 után érkezik majd az ID.4 crossover, az ID.Buzz kisbusz, valamint egy ID.Vizzion nevű villanyos koncepció is. Ezek mellett pedig két városi elektromos kisautót is szeretnének piacra dobni, amelyeket az ID.3 alá pozícionálnának. Mindezek ellenére a Volkswagen nem engedte el a belsőégésű motorokat, hiszen komoly fejlesztések vannak folyamatban ezen a téren is.

A brit Autocar magazinnak Matthias Rabe, a Volkswagen egyik vezetője nyilatkozott, amelyben egy biomasszából szintetikus úton előállított e-üzemanyagról beszélt. A tervek szerint ennek az új technológiának a felhasználásával kiküszöbölhető a káros gázok levegőbe juttatása.

„A belsőégésű motoroknak több ideje van még hátra, mint azt sokan gondolják. El fogunk jutni az e-üzemanyagokig előbb vagy utóbb. A repülőgépeknél például nagy igény van az új technológiás üzemanyagra, hiszen jelenleg nincs rá esély, hogy olyan elektromos repülőgépek készülnének, amelyekkel át lehet szelni az Atlanti-óceánt. Nagyon komolyan vesszük a szén-dioxidra vonatkozó normákat, de ez nem jelenti azt, hogy a belsőégésű motorok nem fontosak.” – mondta Rabe.

A teherszállításban szintén lényeges elem marad a „klasszikus hajtás”, ám itt is fejlesztésekre lehet szükség. Rabe szerint a Volkswagen olyan megoldásokkal is foglalkozik, mint a gázhajtású járművek. Egyébként a Mercedes szintén kísérletezik alternatív hajtásláncokkal, főleg az akkumulátorok terén van még sok lehetőség. További jó hír az elmúlt napokból, hogy a kormány országszerte ingyenessé tette a parkolást, így ez már nem csak az elektromos autók privilégiuma lesz.