2019. november 06. | 15:38

Az elektromos kisautó első példányai 2020 közepén kerülhetnek a vásárlókhoz.

A Volkswagen a napokban jelentette be, hogy elindult a teljesen elektromos ID.3 gyártása és várhatóan hat hónap múlva már landolhat is a tulajoknál. Már több mint 35 000 ügyfél előlegezte le a leendő autóját, annak ellenére, hogy a 1ST Launch Edition-ből "csak" 30 000 darab fog legördülni a gyártósorról.

A tervek szerint a fokozatos felfutási szakasz után Zwickau (Németország) 2020 végéig 100 000, 2021-től pedig évente 330 000 különböző elektromos autót fog gyártani. Várhatóan A Zwickauban található gyár az egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb európai gyár lesz, amely elektromos autókat gyárt. Az egyik legnagyobb kihívás a különböző platformok közti váltás lesz. Vagyis a BEV bevezetése, mivel párhuzamosan egy másik gyártása is folyik majd.

A zwickaui gyár fokozatos átalakításával a Volkswagen először teljesen átalakított egy nagy autógyártó üzemet, hogy alkalmas legyen az elektromos autók gyártására. 2021-ben pedig kezdődik az utolsó bővítési szakasz, ezekre a modernizálásokra körülbelül 1,2 milliárd eurót fordítanak. A Volkswagen mintegy 8 000 alkalmazottnak biztosít képzéseket, hogy felkészítse őket az elektromos árammal és a nagyfeszültségű technológiákkal való munkára.

„Az ID.3 egy modern autó egy 21. századi gyárból. Körülbelül 1 700 robot, vezető nélküli szállítási rendszerek és teljesen automatizált gyártási folyamatok révén Zwickau példaként szolgálhat az EV-k nagy volumenű  előállításában. Végső soron azonban a siker kulcsai mindig is az emberek voltak, akik az autókat gyártják. Szászországban található csapatunk egy 2 éves képzés során sajátította el a szükséges ismereteket, méghozzá kiemelkedő eredménnyel” – mondta Thomas Ulbrich, a Volkswagen E-mobilitásért felelős igazgatósági tagja.

A létesítmény kulcsfontosságú EV alkatrészekkel, például elektromotorokkal és akkumulátor rendszerekkel lát majd el számos németországi gyárat. Többek közt Brunswick, Kassel, Salzgitter és Wolfsburg is kap majd alkatrészeket. A következő lépés a MEB-alapú EV-k gyártása lesz 2022-től Emdenben és Hannoverben. 2028-ra a Volkswagen Csoport körülbelül 22 millió elektromos autót akar értékesíteni világszerte, ebből 11,6 millió darabot Kínában.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát!