2022. október 28. | 11:57

Egyelőre nem tiszták a tervek 2029 utánra a spanyol márkát illetően.

A VW-csoport 2018-ban úgy döntött, külön márkává teszi a Cuprát, ezért elszeparálta a SEAT-tól. Az új márka eladásai növekedtek is, viszont az öreg spanyol gyártó számai visszestek.

A csoport vezetője, Thomas Schäfer egy interjúban azt mondta, egyelőre nem tudják, mit hoz a jövő a SEAT számára, az viszont biztos, hogy nem akarják végleg eltüntetni. Bár a márka eladásai borzalmasak a tavalyi adatokhoz képest, júliusban 45, augusztusban 42 százalékkal csökkentek az eladások a 2021-es számokhoz képest. A jelenlegi tervek szerint 2029 magasságáig nem terveznek komolyabb változtatást a SEAT életében.

Schäfer szerint könnyen elképzelhető, hogy egy mobilitási márkát csinálnak a nagy múltú cégből. Hasonlót, mint a Renault Mobilize nevű projektje, amely olyan autókat gyárt, amelyeket kifejezetten járműmegosztásra vagy épp futárkodásra lehet használni.

A SEAT vezetése azonban inkább úgy gondol a márkára, mint a Volkswagen-csoport belépő brandje, hasonlóan - a Renault-példánál maradva - a Daciához. A márka anyaországán kívül az Egyesült Királyságban és Ausztriában is népszerű, ezért nem gondolkodtak még abban, hogy teljesen megszüntessék, mint autógyártót.

A másik probléma, hogy a cég fél, hogy a SEAT eladásai a Skodától vennének el a vásárlókat, amelyhez azonban sokkal jobban ragaszkodik a Volkswagen, mint spanyol testvéréhez.

A Cupra esete más, mivel teljesen eltérő palettát képvisel, mint a Skoda vagy épp a Volkswagen. Schäfer szerint erős pozícióban van a sportautó-márka, és sikeresen eléri a kijelölt célcsoportot, akik történetesen a fiatalok.

A Cuprával főleg a fiatalabb vásárlókat célozzák meg, sikeresen

A SEAT azonban el-elfelejtődik, miközben a Cupra egyre népszerűbbé válik. Ez azt is megmutatja, melyikhez hogyan viszonyul az anyacég, és bár Schäfer ígérete szerint nem szűnik meg a SEAT, mégiscsak elképzelhető, hogy tíz éven belül nem lesz SEAT, mint autómárka.

Az eladásaik Magyarországon is csökkenő tendenciát mutatnak a Datahouse adatai szerint. Míg 2019 első félévében 1011 új SEAT került forgalomba, addig 2020-ban ez az adat 731 darab volt, 2021-ben 689, 2022-ben pedig 435.

SEAT