2019. október 08. | 14:23

A VW konszern más autógyártókkal folytat tárgyalásokat annak fényében, hogy az úgynevezett Premium Platform Electric (PPE) padlólemezen való osztozás csökkenthetné a fejlesztési költségeket.

A projekt ugyan még újkeletű, de az Audi fejlesztési vezetője, Ulrich Widmann elárulta, hogy más gyártók nyitottak és határozottan érdeklődnek a témával kapcsolatban. Hozzátette, hogy a mozzanat, miszerint a Volkswagen-csoport megosztaná technológiáját más autógyártó vállalatokkal az egyetlen megoldás lehet arra vonatkozóan, hogy az elektromos autókat nézve fordulatot lehessen elérni gazdasági és ökológiai szempontból egyaránt. 

 

Sem Ulrich Widmann, sem más vállalaton belüli szakember nem említett meg azonban egyetlen nevet sem, hogy pontosan mely márkák fejezték ki érdeklődésüket a PPE platform megosztása iránt.

"Tekintettel az akkumulátoros elektromos járművekre való áttéréshez szükséges hatalmas kutatási és fejlesztési beruházásokra, sok luxusmárka érdeklődhet a folyamat iránt, köztük az Aston Martin, a McLaren és a Maserati" - mondta a Bloomberg Intelligence elemzője, Michael Dean, aki hozzátette, hogy kizárja, hogy a BMW és a Mercedes-Benz valaha is érdekeltek lesznek a témában, hiszen ők német prémium megoldást kínálnának."

Annyi biztos, hogy a Volkswagen és a Ford korábban már kötött egymással megállapodást, ennek keretén belül rögzítették, hogy a Ford használhatja a német autógyártó elektromos autókhoz kifejlesztett architektúráját. Ez egy olyan megállapodás, amelynek 6 év elteltével akár 10-20 milliárd dolláros értéke lehet.

Az Audi 2025-ig 30 elektromos meghajtással szerelt modell bevezetését tervezi, ezek kétharmada teljes mértékben elektromos lesz. Az egyik ilyen jellegű modellt nemrégiben, egy új e-Tron elektromos koncepció formájában mutattak be, amely méretben az A7 Sportback-re hajaz és a PPE platformon alapul.

Az Audi nyíltan állítja, hogy idővel teljes kínálata elektromos lesz, beleértve az alap szintű modelleket is, mint például az A3-as.