2021. október 01. | 20:24

Ez eddig az idei év leggyengébb időszaka, nemhogy 2019, de 2020 azonos időszakához képest is gyengébben teljesített a magyar autópiac.

A Datahouse statisztikáiból kiderült, hogy 2021 harmadik negyedévében 29 734 új személyautót helyeztek forgalomba idehaza, ez 13 százalékos visszaesést jelent 2020 azonos időszakához képest. Az idei év első két negyedévében rendre 30 ezer feletti eredménnyel zárt a magyar újautó-piac, most azonban visszaesés volt tapasztalható.

Ami a márkák versenyét illeti, az első helyen továbbra is a Suzuki áll, 4491 darab személyautót helyeztek forgalomba a japán márkából. Második helyen a Toyota zárt 3028-cal, míg a harmadik a Kia lett 2506 példánnyal.

A magyar újautó-piac 10 legsikeresebb márkája 2021 harmadik negyedévében:

  1. Suzuki – 4491 db
  2. Toyota – 3028 db
  3. Kia – 2506 db
  4. Ford – 2239 db
  5. Volkswagen – 1834 db
  6. Dacia – 1729 db
  7. Škoda – 1642 db
  8. Mercedes – 1472 db
  9. Fiat – 1437 db
  10. Hyundai – 1420 db

Ami az egyes szegmenseket illeti, 2021 harmadik negyedévében az alsó-középkategória pörgött a legjobban, összesen 7054 darab ilyen személyautót helyeztek forgalomba. A második helyen a B-SUV (városi crossover) szegmens végzett 6939-cel, míg a harmadik helyre a C-SUV (közepes hobbiterepjáró) szegmens ért oda 4742 autóval.

A flottavásárlók által is közkedvelt alsó-középkategória nyertese a Suzuki SX4 S-Cross lett 1567 darabbal, a második helyen a Kia Ceed végzet 1163-mal, míg a harmadik a Toyota Corolla lett 938 példánnyal.

A B-SUV szegmensben a Suzuki Vitara volt a legkelendőbb (és egyben az egész magyar újautó-piacon), a harmadik negyedévben 2393 új példányt helyeztek forgalomba. A második helyen a Dacia Duster áll 1129-cel, míg a harmadik a Jeep Renegade lett 532 példánnyal. Ami a C-SUV kategóriát illeti, itt az első három helyezett erősorrendje a következő volt: Nissan Qashqai (655 db), Toyota RAV4 (509 db) és Kia Sportage (503 db).

Az tehát látható, hogy továbbra is a hobbiterepjárók a legkeresettebbek idehaza (is), ez a tendencia pedig nem fog egyhamar megváltozni.

 

Datahouse