2021. január 21. | 12:25

Szerkesztőségünkben most a Nissan Juke manuális váltóval szerelt változata járt, és egyszerűen imádtam.

Jellemző tapasztalat, hogy minél gyorsabban elszalad egy teszthét az éppen nálam lévő autóval, annál elégedettebb vagyok az alannyal. Ez most a Juke esetében is így volt, alig akartam visszavinni. Márk már régebben beszámolt a 2020-as Juke-ról, nála a 7 sebességes DCT automata váltóval szerelt változat volt, én manuális váltóval kaptam meg, ami bizony nagy előnyére vált az autónak. Ez a cikk most nem is elsősorban a száraz technikai adatokról fog szólni, hanem saját, olykor érzelmektől vezérelt tapasztalataimat osztom meg veled.

nissan-juke-teszt-alapjarat

Formabontó design, húsdarálóval

A Nissan Juke mindig is a maga különleges formavilágával tudott fókuszban maradni. Szerencsére a faceliftek során a lehető legjobb módosításokon esett át az autó úgy, hogy nem veszítette el a maga individualitását. Először furcsa lehet a hosszan elnyújtott, csíkszerű menetfény és a kerek fényszóró egyvelege, nem mellesleg a lámpa kialakítása egy húsdaráló késeinek hatását kelti. Azonban pont ezek azok a szándékos összeférhetetlenségek, amelyek miatt a Juke az, ami.

nissan-juke-teszt-alapjarat

Az N-Design felszereltség részét képezik a 19 colos könnyűfém keréktárcsák, ami nagyon szépen mutat az autón, cserébe ad némi diszkomfort érzetet a rosszabb minőségű utakon, de abszolút elviselhető. Az amúgy is modern is egyedi dizájnt fokozza még a kéttónusú fényezés, ami a tetőn és a karosszériaelemeken megjelenő fekete színt takar. A hátsó lámpák érdekes kiképzése még arra is jó, hogy a kirándulásra magaddal vitt termoszt tárold rajta. Milyen leleményes az ember lánya, csak elinduláskor nem szabad ott felejteni.

nissan-juke-teszt-alapjarat

Csak hogy kitérjünk egy picit néhány fontosabb technikai adatra, megjegyezném, hogy az autó a Renault Clio, a Captur és a Dacia Logan padlólemezével azonos platformra épül, méreteit tekintve pedig elődjénél valamivel nagyobb: 4,1 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,6 méter magas, tengelytávja pedig 2,6 méter. Csomagtere méreteivel teljesen arányos, két rekeszre osztható, térfogata pedig 422 liter.

Nem felszínes, belül is különleges

Amint kinyitjuk az ajtót, máris megnyugszik a lelkünk, hiszen szerencsére az autó belseje sem maradt unalmas vagy puritán. Nem találunk olcsó műanyagot, cserébe választhatunk Alcantarát és fekete lakkbetétet. Nyugodtan végig lehet tapogatni mindent, nem lesz rossz érzésed, az igényesség látszatát kelti, és nem csak kelti, hanem tényleg az. A műszeregység az én maradi lelkivilágomat is tovább simogatta, hiszen a digitális kijelző mellett ott vannak a hagyományos órák is a fordulatszám és a sebesség kijelzésére. A 8 colos központi érintőképernyő menüje nem bonyolult, cserébe nem is tartogat semmilyen különlegességet, alul pedig fizikai gombokkal egészül ki.

nissan-juke-teszt-alapjarat

Ami viszont az egész belső tér legnagyobb dobása, azok az ülések. Mintájukat és formájukat tekintve is különlegesek, amit a gyártó megspékelt még a fejtámlákba kétoldalra, fejhallgatóra emlékeztetően elhelyezett BOSE hangszórókkal. A BOSE Personal Plus névre keresztelt rendszer összesen nyolc hangszóróval ad elméletben egyedi hangzásvilágot, de sajnos az igazság az, hogy többet vártam tőle, főleg, hogy az ajtókárpit nem igazán van jóban a mély hangokkal. Ötletnek viszont jó, és nagyon látványos megoldás.

A bőség zavara ez esetben kizárt

A Nissan a Juke nem hoz minket abba a kellemetlen helyzetbe, hogy döntésképtelenül toporogjunk a brossúra felett, hogy vajon melyik motorral vásároljuk meg az új autót. Kizárólag az 1,0 literes, 114 lóerős erőforrással szerelt változat létezik, ezt kérhetjük automata hétfokozatú, vagy manuális, hatfokozatú váltóval. Ahogyan azt már a cikk elején említettem is, a tapasztalataink alapján egyértelműen érdemes a manuálisat választani, sokkal jobb vezetési élményt nyújt.

nissan-juke-teszt-alapjarat

A fent említett teljesítmény mellett a turbóval szerelt motor 200 Nm nyomatékot képes az elsőkerék-meghajtáson keresztül leadni. Sajnos a motor nem reagál túl fickósan, egészen nagy turbólyuk képes megjelenni, ahogy váltásoknál visszaesik a fordulat. 4000 felett viszont nagyon él, és erről a háromhengeres motorhang is árulkodik. Természetesen, ha a fogyasztást szeretnénk ésszerű keretek között tartani, akkor nem érdemes túl sokat magas fordulaton húzatni az autót. Nagy előnyére szolgál egyébként a sávosan megjelenő, pillanatnyi fogyasztáskijelzés, ezt figyelve nagyon pontosan tudod kontrollálni a gázadást és a fogyasztást. Átlagként, normál üzemmódban használva 6,8-7,6 liter közötti értékekkel zártam a teszthetet teljesen vegyes körülmények között használva az autót, hiszen mentünk vele hegyre fel, jöttünk vele hegyről le, toporogtunk városban és autópályán is egyaránt. A három vezetési módozat közül Normal, Eco és Sport közül választhatunk, őszintén szólva arra jó, hogy legyen plusz egy gombunk a középkonzol környékén.

Aranyos középút

Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművel szerelve a Juke kellőképpen stabil, hasonló méretű és kategóriájú társaihoz képest sokkal fordulékonyabb és jobban fekszi az utat, nem szeretne kúszni-mászni. Kifogtam vele minden minőségű és felületű útszakaszt, csúsztam is meg vele, a menetstabilizátor azonban gyönyörűen tette a dolgát, egy másodperc alatt oldotta meg a problémát. A kormányzás direktségét lehet állítani, sokkal közvetlenebb és autó-szerűbb a vezetési élmény akkor, ha ezt a funkciót kikapcsolt állapotában tartom, főleg csúszós úton, hiszen az elektromos rásegítéssel együtt túlságosan elveszítettem az aszfalttal való kapcsolat érzetét. Havon azonban nehéz kihozni a sodrából, jellemzően az autó még megcsúszások mellett is javarészt arra megy, amerre kormányzod. Természetesen ebben a téli abroncsok tapadása is nagy segítségemre vált.

nissan-juke-teszt-alapjarat

Vezetéstámogató rendszerekből nem volt hiány, bár néha a vészfékasszisztens olyankor is beleszólt a programba, amikor teljesen indokolatlan volt, ráadásul minden előzetes figyelmeztetés nélkül rúgott bele a fékpedálba az autó. Az én személyes véleményem az, és nem csak a Nissan Juke esetében, hogy ezek a vezetéstámogató elektronikák még nem elég kiforrottak ahhoz, hogy azokat biztonsággal használhassuk.

Ár és összegezve

A Juke és én mókás hetet töltöttünk el közösen, apró kis hibái ellenére mégsem a zsiráf hatását keltette, magyarán szép-szép, és még haza is vinném. Menő, formabontó kis crossover, amit ha akarsz a városban használsz, ha akarsz ingázol vele, de még külföldi utakat is nyugodtan tervezhetsz, hiszen kényelmes és jól kihasználható. Persze nem fogsz vele 3 óra alatt Frankfurtba érni, de nem is arra való, inkább élvezd vele az utazást és a fürkésző tekinteteket.

Árát tekintve sem áll égnek a hajunk, nálunk a legmagasabb, N-design felszereltségű változat volt, aminek az alapára 8 619 000 forint jelenleg, ez kiegészült esetünkben a Sound and Go csomaggal is, ami opcionálisan választható. A hétfokozatú automata váltós kivitel induló ára 9 169 000 forint, én úgy gondolom, ha megspórolom magamnak azt a félmillió forintot, sokkal jobb vezetési élményt kapok.

Az automata váltóval szerelt Nissan Juke videóját alább tekintheted meg:

Nissan Juke DIG-T 114 N-Design (2020)

  • Lökettérfogat: 999 cm3
  • Hengerek/szelepek: 3/12
  • Max. teljesítmény: 114 LE
  • Max. forgatónyomaték: 200 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4210/1800/1596mm
  • Tengelytáv: 2636 mm
  • Saját tömeg: 1210 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 6,5 / 100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,5-7,6 l/100 km
  • CO2 kibocsátás: 139 g/km
  • Végsebesség: 180 km/h
  • 0-100 gyorsulás: 11 s