A Renault ízléses, hatékony villanyautóval rukkolt elő, de vajon lesz-e akkora sikere, mint a Zoénak?
A belső égésű motorral szerelt Renault Mégane egyelőre marad a kínálatban, mellé most érkezett a teljesen elektromos, E-Tech 100% változat. A franciák 2030-tól kizárólag villannyal hajtott autókkal terveznek, ennek első mérföldköve a CMF-EV platformra épült kompakt crossover.
A Mégane E-Tech 4200 mm-es hosszával a normál Mégane-hoz képest rövidebb, ugyanakkor szélesebb és magasabb, ráadásul a tengelytáv is nagyobb. A klasszikus bakancsformán a tető ellaposításával finomítottak, az arányai rendben vannak és ízlésesen hozza a Renault modern formanyelvét ebben lila-metál fényben, aranyló kiegészítőkkel, már-már minden villanyautónál sztenderd karosszériába simuló kilincsekkel.
Elektromos autótól elvárható módon robusztus, de nem feltűnően vastag a küszöb, ez mögött 11 centi vastagon áll a vizes hűtőkörével együtt a 60 kWh-s akkucsomag. Alacsonyra szabható ezáltal az üléspozíció, jó fogású a kormány és az összeszerelés, anyaghasználat is rendben van. A legalacsonyabb Equilibre felszereltségi szinten 9 colos kijelzőt kapunk, ami felárért 12,3 colos is lehet.
Az Android-alapú szoftver egészen gyorsan működik, remek a felbontása, egyedül a gyári navi késlekedés tűnt fel használat közben. A klíma gombjai szerencsére fizikailag is jelen vannak, az viszont már nem annyira szerencsés, hogy a menetválasztó kar a kormány mögé került, így könnyen bele lehet gabalyodni a sok bajuszkapcsolóba. A csomagtér alaphelyzetben 440 literes, a hátsó üléstámlák ledöntésével akár 1339 literes, síkpadlós teret is kaphatunk.
Kellemesen puha futást biztosít az elektromos Mégane annak ellenére, hogy a 20 colos kerekeket peres gumikkal szerelték és az adaptív felfüggesztés is hiányzik belőle. A rekuperációt három fokozatban lehet állítani, így akár egypedálos autóként is vezethető. Átlagban 16-25 kWh-s fogyasztással lehet számolni – ha óvatosak vagyunk 350-400 kilométert is kiautózhatunk belőle a gyártó 454 kilométeres ígéretével ellentétben.
A belép modell 131 lóerőt teljesít és 40 vagy 60 kWh-s akkucsomaggal kérhető, az általunk tesztelt 218 lóerős, 300 Nm-es maximális nyomatékot tudó változat a nagyobb akkupakkot kapja. A hétköznapi használathoz bőven elég az ereje, nincs felesleges erőfitogtatás, olyan drágító tényezők, mint a dupla motor, hiszen csak fronthajtással kínálják. A CCS-csatlakozóról váltóárammal 22 kW-tal lehet tölteni alapáron, egyenárammal akár 130 kW felvételére is képes, a kisebb akku esetében ez a szám 85 kW.
A cikk írásakor a gyengébb Mégane E-Tech Electric 14 549 000 forinttól, az erősebb változatot 16 249 000 forinttól indul. A legdrágább, Iconic modell listaára 18 249 000 forint.
A konnektoros hibrid Mégane tesztvideónkat itt találod:
Renault Mégane E-Tech EV60 220LE (2022)
- Max. teljesítmény: 218 LE
- Max. forgatónyomaték: 300 Nm
- Hossz./szél./mag.: 4200/1768/1505 mm
- Tengelytáv: 2686 mm
- Saját tömeg: 1636-1708 kg
- Gyári vegyes fogyasztás: 14 kWh/ 100 km
- Tesztfogyasztás: 16 kWh /100 km
- WLTP hatótáv: 470 km
- CO2 kibocsátás: 0 g/km
- Végsebesség: 160 km/h
- 0-100: 7,4 s