2022. augusztus 10. | 16:42

A Renault ízléses, hatékony villanyautóval rukkolt elő, de vajon lesz-e akkora sikere, mint a Zoénak?

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Renault Mégane E-Tech EV60 2022
Előnyök
optimális méretek
komfortos futás
hatékony hajtás
Hátrányok
számos kar a kormány mögött
akadozó gyári navi

A belső égésű motorral szerelt Renault Mégane egyelőre marad a kínálatban, mellé most érkezett a teljesen elektromos, E-Tech 100% változat. A franciák 2030-tól kizárólag villannyal hajtott autókkal terveznek, ennek első mérföldköve a CMF-EV platformra épült kompakt crossover.

renault megane etech teszt

A Mégane E-Tech 4200 mm-es hosszával a normál Mégane-hoz képest rövidebb, ugyanakkor szélesebb és magasabb, ráadásul a tengelytáv is nagyobb. A klasszikus bakancsformán a tető ellaposításával finomítottak, az arányai rendben vannak és ízlésesen hozza a Renault modern formanyelvét ebben lila-metál fényben, aranyló kiegészítőkkel, már-már minden villanyautónál sztenderd karosszériába simuló kilincsekkel.

renault megane etech teszt

Elektromos autótól elvárható módon robusztus, de nem feltűnően vastag a küszöb, ez mögött 11 centi vastagon áll a vizes hűtőkörével együtt a 60 kWh-s akkucsomag. Alacsonyra szabható ezáltal az üléspozíció, jó fogású a kormány és az összeszerelés, anyaghasználat is rendben van. A legalacsonyabb Equilibre felszereltségi szinten 9 colos kijelzőt kapunk, ami felárért 12,3 colos is lehet.

Az Android-alapú szoftver egészen gyorsan működik, remek a felbontása, egyedül a gyári navi késlekedés tűnt fel használat közben. A klíma gombjai szerencsére fizikailag is jelen vannak, az viszont már nem annyira szerencsés, hogy a menetválasztó kar a kormány mögé került, így könnyen bele lehet gabalyodni a sok bajuszkapcsolóba. A csomagtér alaphelyzetben 440 literes, a hátsó üléstámlák ledöntésével akár 1339 literes, síkpadlós teret is kaphatunk.

renault megane etech teszt

Kellemesen puha futást biztosít az elektromos Mégane annak ellenére, hogy a 20 colos kerekeket peres gumikkal szerelték és az adaptív felfüggesztés is hiányzik belőle. A rekuperációt három fokozatban lehet állítani, így akár egypedálos autóként is vezethető. Átlagban 16-25 kWh-s fogyasztással lehet számolni – ha óvatosak vagyunk 350-400 kilométert is kiautózhatunk belőle a gyártó 454 kilométeres ígéretével ellentétben.

renault megane etech teszt

A belép modell 131 lóerőt teljesít és 40 vagy 60 kWh-s akkucsomaggal kérhető, az általunk tesztelt 218 lóerős, 300 Nm-es maximális nyomatékot tudó változat a nagyobb akkupakkot kapja. A hétköznapi használathoz bőven elég az ereje, nincs felesleges erőfitogtatás, olyan drágító tényezők, mint a dupla motor, hiszen csak fronthajtással kínálják. A CCS-csatlakozóról váltóárammal 22 kW-tal lehet tölteni alapáron, egyenárammal akár 130 kW felvételére is képes, a kisebb akku esetében ez a szám 85 kW.

renault megane etech teszt

A cikk írásakor a gyengébb Mégane E-Tech Electric 14 549 000 forinttól, az erősebb változatot 16 249 000 forinttól indul. A legdrágább, Iconic modell listaára 18 249 000 forint.

A konnektoros hibrid Mégane tesztvideónkat itt találod:

Renault Mégane E-Tech EV60 220LE (2022)

  • Max. teljesítmény: 218 LE
  • Max. forgatónyomaték: 300 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4200/1768/1505 mm
  • Tengelytáv: 2686 mm
  • Saját tömeg: 1636-1708 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 14 kWh/ 100 km
  • Tesztfogyasztás: 16 kWh /100 km
  • WLTP hatótáv: 470 km
  • CO2 kibocsátás: 0 g/km
  • Végsebesség: 160 km/h
  • 0-100: 7,4 s